Financiar-Bancar — January 11, 2022 at 10:01 pm

2022, un an crucial pentru viitorul bancar

by
Industria serviciilor financiare a avut de înfruntat multe în ultimii doi ani. În primul rând, pandemia de COVID-19 a impus băncilor să se adapteze rapid la experiențe prietenoase la distanță, apoi să le mențină pe măsură ce așteptările clienților au început să se schimbe. Apoi, prezența companiilor fintech care caută să perturbe băncile vechi, punând presiune asupra cotelor lor de piață.
Business Financial Services collage conceptCu toate acestea, industria serviciilor financiare nu se lasă depășită. Ca răspuns la lumea în schimbare din jurul lor, instituțiile se sprijină spre tehnologiile care schimbă modul în care operează afacerile.
În perspectiva anului 2022, există tendințe tehnologice de urmărit pe măsură ce industria pare să evolueze.
Băncile vor împinge mai departe în cloud Interesul puternic pentru trecerea la cloud a fost semnalat de companii puternice.  Un raport Accenture estimează că investițiile în cloud vor crește. 15% pe an. Asta reprezintă o schimbare. Potrivit cercetării, până la jumătatea anului 2020, o mare parte a industriei a migrat constant, banca medie menținând 58% din sarcinile sale de lucru în cloud (cea mai mare parte în cloud-uri private). Apoi a venit COVID-19 și, în câteva săptămâni, scalabilitatea, rezistența, flexibilitatea și accesibilitatea cloudului public au părut mult mai atractive.
Avantajul competitiv oferit de inteligența artificială accesibilă prin furnizorii de cloud a devenit, de asemenea, un motiv principal. Chatbot-urile sunt deja un element de bază al strategiilor de servicii pentru clienți ale multor instituții financiare, dar multe alte aplicații sunt gata de adoptare. Tehnologia AI ar putea analiza tranzacțiile, să învețe cum să identifice conturi suspecte sau anomalii și fraude, să proceseze volume mari de tranzacții și multe altele. Băncile care investesc singure în tehnologie ar fi costisitoare. Dar furnizorii de servicii cloud care oferă AI ca supliment reprezintă o oportunitate atrăgătoare pentru ca serviciile financiare să continue să evolueze.
Băncile vor să automatizeze mai multe sarcini
Automatizarea proceselor robotizate(RPA) a cunoscut o creștere în paralel cu implementarea tot mai mare a AI de către serviciile financiare. Industria nu este lipsită de tipul de sarcini simple pentru care este făcut RPA. Verificarea informațiilor despre clienți, gestionarea numerarului, raportarea situațiilor financiare și multe altele sunt potrivite pentru tehnologie, care poate reduce costurile cu până la 75%, potrivit KPMG.
Prin implementarea în continuare a automatizării în 2022, serviciile financiare vor câștiga mai mult decât costuri reduse și procese mai eficiente. Eliberați de sarcinile de rutină, angajații calificați își vor putea concentra eforturile pe o muncă mai complexă, permițând instituțiilor să ia în considerare cum să-și dezvolte serviciile în continuare odată ce sarcinile de bază sunt îndeplinite.
Serviciile de la distanță vor crește
Înainte de COVID-19, serviciile financiare au experimentat servicii bancare la distanță. Dar 2020 a transformat o mare parte din această experimentare în implementări experimentale a conceptului, iar asta nu este probabil să se diminueze odată ce pandemia se încheie.
Peste 75% dintre clienții din SUA au efectuat cea mai recentă tranzacție bancară online, iar 40% dintre clienții mai tineri ai băncilor vizitează sucursalele băncilor doar din cauza experiențelor slabe cu opțiunile digitale ale băncilor lor, Pe scurt, așteptările și preferințele clienților s-au schimbat, iar astfel băncile vor continua să experimenteze cu servicii de la distanță. ATM-urile vor continua să evolueze, oferind servicii suplimentare precum transferuri sau plăți de împrumuturi.
Video banking-ul, în special, este de așteptat să fie un punct de interes. Cererile de credit ipotecar și consultarea investițiilor, de exemplu, pot trece cu ușurință la videoconferințe.
Băncile vor folosi mai mult platformele de management API
Interfețele de programare a aplicațiilor au ajutat de ceva timp la integrarea aplicațiilor și serviciilor, dar API-urile devin din ce în ce mai populare în rândul serviciilor financiare, nu doar pentru că extind ceea ce băncile le pot oferi clienților lor – cum ar fi capacitatea de a gestiona mai bine finanțele, permițând accesul software-ului de bugetare la un cont curent — dar și pentru că clienții se așteaptă ca serviciile financiare să nu le izoleze informațiile.
În consecință, piața globală de management API este pe cale să atingă 6,2 miliarde de dolari până în 2024 și să depășească un punct fără întoarcere pentru clienții cu care băncile vor trebui să țină pasul. Platformele de management API limitează numărul de interogări pe care fiecare client le poate trimite prin intermediul API-ului, menținând API-ul stabil și reducând blocările. Majoritatea platformelor de gestionare a API-urilor vin cu funcții precum analize și rapoarte de utilizare.
API-urile permit companiilor de servicii financiare să conecteze informațiile financiare ale clienților prin aplicații mobile, browsere și dispozitive inteligente. Acest lucru va permite băncilor să se adapteze cu ritmul unei lumi care devine din ce în ce mai conectată tehnologic în fiecare zi.
Ultimii doi ani au adus un torent de schimbări în societatea și instituțiile financiare. Aceste tendințe vor continua să-și facă loc în anul următor și va fi palpitant să vedem ce progrese suplimentare apar.

Mai multe despre The financial services industry has had to face a lot in the past two years. First, the COVID-19 pandemic required banks to quickly adapt to more remote-friendly experiences, then maintain them as customer expectations began to shift. Then, there’s been the persistent presence of fintech companies looking to disrupt legacy banks, putting pressure on their market shares and threatening them with obsolescence. The financial services industry is not, however, letting itself become outdated. In response to the changing world around them, legacy institutions are leaning into the technologies that are changing the way businesses operate. Looking ahead to 2022, among the many tech trends to watch as the industry looks to evolve, these four are key: 1. Banks Will Push Further into the Cloud The strong interest in moving to the cloud has been signaled by heavy hitters such as Capital One (which is moving to Amazon Web Services) and PayPal (which is migrating to Google Cloud Platform), bolstered by an Accenture report that forecasts cloud investments will grow 15 percent per year. That represents a shift. According to Accenture research, through mid-2020, “much of the industry had settled into a steady migration path that was often cautious and incremental,” with the average bank maintaining 58 percent of its workloads in the cloud (most of that in private clouds). “Then along came COVID-19 and, like the rest of the world, banking changed,” the report notes. “Within a few short weeks the scalability, resilience, flexibility, and accessibility of public cloud looked a lot more attractive.” Click the banner below to learn what CDW CTO Sanjay Sood is looking out for in 2022. 2022 Tech Trends The enhanced scalability and cost control are only a part of the appeal. The competitive advantage offered by artificial intelligence accessible through cloud providers has also become a prime motivator. Chatbots are already a staple of many financial institutions’ customer service strategies, but many other applications are ready for adoption. AI technology could analyze transactions, learn how to identify suspicious accounts or anomalies and fraud, process large volumes of transactions and more. Banks investing in the technology on their own would be costly. But cloud service providers that offer AI as an add-on present an alluring opportunity for financial services to continue evolving. 2. Banks Will Seek to Automate More Tasks Robotic process automation has seen an uptick in parallel with financial services’ growing implementation of AI. The industry isn’t short on the type of simple tasks that RPA is made for. Customer information verification, cash management, financial statement reporting and more are well suited for the technology, which can reduce costs up to 75 percent, according to KPMG. By further implementing automation in 2022, financial services will gain more than reduced costs and more efficient processes. Relieved of routine tasks, skilled employees will be able to focus their efforts on more complex work, allowing institutions to consider how to evolve their services further once the basic tasks are taken care of. Before COVID-19, financial services had been experimenting with remote banking. But 2020 turned much of that experimentation into proof-of-concept deployments, and that’s not likely to subside once the pandemic ends. More than 75 percent of U.S. banking customers made their most recent banking transaction online, and 40 percent of younger bank customers told Cornerstone Advisors that they visit bank branches only because of poor experiences with their banks’ digital options — hardly a ringing endorsement of in-person banking. In short, customers’ expectations and preferences have changed, and that will see banks continue to experiment with remote services. ATMs will continue to evolve, offering additional services such as transfers or loan payments. Video banking, especially, is expected to be a point of focus. Mortgage applications and investment consultation, for example, can easily move to videoconferencing. 4. Banks Will Make Greater Use of API Management Platforms Application programming interfaces have helped integrate apps and services for some time, but APIs are becoming increasingly popular among financial services, not just because they broaden what banks can offer their customers — such as the ability to better manage finances by allowing budgeting software access to a checking account — but also because customers expect financial services to not silo their information. As a result, the global API management market is on course to hit $6.2 billion by 2024 and blow past a point of no return for customers that banks will need to keep up with. API management platforms limit the number of queries each customer can send through the API, keeping the API stable and reducing crashes. Most API management platforms come with features such as analytics and usage reports. Vendors inclu

I