Analiza — March 16, 2023 at 4:17 pm

Gartner: 2023 este momentul adevărului pentru vehiculele electrice pe baterii

by

Mai mulți factori vor face ca anul 2023 să reprezinte un adevărat test pentru determinarea pe care o au guvernele și industria auto în ceea ce privește promovarea vehiculelor electrice cu baterii (BEV), potrivit Gartner, Inc.

EV Charger station at home2023 este momentul adevarului pentru a inainta in electrificarea completa. Cresterea brusca a preturilor la electricitate in Europa face in asa fel incat costurile de functionare ale BEV-urilor sa fie mai putin atractive, iar unele tari, cum ar fi Marea Britanie, Elvetia si Australia, incep sa introduca impozitarea vehiculelor electrice. In plus, China a pus capat subventiilor pentru vehiculele electrice la inceputul anului 2023,  infrastructura globala de incarcare inca are multe lacune de acoperit, iar calitatea medie a serviciilor este slabă”, a declarat Pedro Pacheco, vicepresedinte analist la Gartner.

In plus, cresterea brusca a preturilor materiilor prime, cum ar fi litiul si nichelul, va duce in mod inerent la cresterea costurilor BEV, ceea ce va ingreuna sarcina producatorilor de echipamente originale (OEM) de a reduce diferenta de pret fata de vehiculele cu combustie interna. Prin urmare, vanzarile de BEV ar putea creste intr-un ritm considerabil mai lent sau ar putea stagna pe unele piete, ceea ce va face ca investitiile legate de BEV sa dureze mai mult timp pentru a atinge pragul de rentabilitate.

Gartner se asteapta ca shortage-ul lantului de aprovizionare din industria auto sa continue anul acesta. „La mai bine de doi ani de la inceputul pandemiei, producatorii de automobile inca nu pot prevedea sfarsitul perioadei de shortage pe partea de chip-uri semiconductoare si nici shortage-ul ulterior al vehiculelor pe care le pot produce. De asemenea, se confrunta cu o aprovizionare insuficienta cu materialele principale necesare in producerea bateriilor BEV, ceea ce a dus la cresterea preturilor materiilor prime”, a declarat Mike Ramsey, vicepresedinte analist la Gartner.

„Transformarea digitala a retailului din sectorul auto nu a stagnat, ci doar si-a redus viteza. Pe masura ce mediul economic tot mai provocator face ca piata auto sa treaca incet de la constrangeri in oferte la limitarea cererii, producatorii auto si comerciantii cu amanuntul se vor concentra din nou asupra tranzitiei catre retailul online. De asemenea, vor face acest lucru pentru a reduce costurile de vanzare”, a spus Pacheco.

Aceasta perioada de recesiune ofera o oportunitate pentru directorii IT din industria auto pentru a-si ajuta companiile sa isi creasca cota de piata prin intermediul tehnologiei. De exemplu, mai multi producatori auto consacrati incearca sa se transforme in companii de tehnologie, dar cultura lor corporativa a reprezentat un obstacol major in calea ambitiilor lor. “Acesta trebuie sa fie punctul de plecare pentru a evita marirea decalajului fata de producatorii auto nativi digitali si pentru a-si creste si mai mult veniturile prin intermediul tehnologiei”, a declarat Pacheco.