Expert IT — May 24, 2023 at 11:27 pm

Avantajele implementării soluțiilor automated inventory în industria telecom

by

Automated inventory se referă la utilizarea tehnologiei și a sistemelor informatice pentru a monitoriza și gestiona stocurile unei afaceri într-un mod eficient și precis. Această abordare elimină în mare măsură nevoia de a efectua procese manuale de numărare și monitorizare a stocurilor, permițând în schimb utilizarea unor soluții software avansate și a tehnologiilor de identificare automată.

Laurențiu Baltaru, GIS Consultant în cadrul Realworld Eastern Europe, companie specializată pe furnizarea de servicii software, consideră că avantajele evidente ale integrării automated inventory în industria telecomunicațiilor pot fi deduse din cei doi termeni. Pe de o parte inventory – reprezentând digitalizarea inventarului: evidența reală a elementelor pe care se bazează serviciile oferite, disponibilitatea resurselor în vederea diversificării sau alocării de noi servicii și planificarea resurselor ca acțiune indispensabilă în dezvoltarea serviciilor. Pe de altă parte automated – reprezentând automatizarea documentării inventarului și a proceselor care depind de datele de inventar sau care interacționează direct sau indirect cu această componentă.

Laurentiu Baltaru„Ca principale avantaje ale integrării unui astfel de sistem ar fi de menționat: eliminarea acțiunilor repetitive având ca prim efect degrevarea resurselor umane de activități monotone și duble verificări, automatizarea completă sau parțială a proceselor complexe în care sunt implicate diferite departamente și aplicații, precum și sincronizarea inventarului prin procese de corecție sau actualizare din diverse surse de date, fie că vorbim de interacțiune cu sistemele de management de echipamente, import de planuri de rețea sau comenzi din cadrul diverselor procese (planificare lucrări, defecte, gestionare servicii)”, spune Laurențiu Baltaru.

O soluție de automated inventory (AIS) poate avea un impact semnificativ la nivel de business pentru un operator de telecomunicații, bucurându-se de o mulțime de beneficii.

• Printre acestea se numără reducerea costurilor operaționale, prin reducerea timpului și a costurilor necesare pentru a menține și actualiza inventarul, dar și creșterea eficienței operaționale, prin optimizarea utilizării echipamentelor și a resurselor în rețea.

• De asemenea, nu este de neglijat nici îmbunătățirea experienței clienților, prin identificarea și remedierea problemelor mai rapid, ceea ce poate reduce timpul de întrerupere al serviciilor și poate crește satisfacția clienților.

• Optimizarea vitezei de lansare pe piață prin identificarea mai rapidă a nevoilor de investiții și actualizări în rețea,  poate permite companiei să reacționeze agil la schimbările pieței și să lanseze noi servicii mai rapid.

Creșterea securității rețelei și reducerea riscului de erori umane sau de probleme de securitate este un alt beneficiu important.

„Scopul unei afaceri de succes este de a avea clienți fericiți, iar asta înseamnă că analiza de piață, planificarea resurselor, inițierea contractului și mai ales menținerea serviciului activ sunt procese ce necesită un control absolut,  ce nu poate fi obținut decât automatizând procesele ce conectează diverse sisteme și având ca susținere un sistem de evidență a resurselor (inventar) cât mai precis”, a spus Laurențiu Baltaru.

Automatizarea inventarului este o soluție aflată în fază de creștere pe piața din România, iar potențialul de dezvoltare este unul foarte ridicat incluzând și alte industrii din afara telecomunicațiilor.

„Există loc de creștere în România, mai ales în domeniul telecomunicațiilor, dar este valabil și pentru companiile de utilități: apă, gaze, electricitate. Dacă pe partea de „automatizare” mai există acțiuni (timide sau nu), inventarul rețelei este un subiect sensibil și dificil, și chiar dacă există soluții implementate deja, fie nu au fost folosite, fie nu au fost actualizate, discrepanța dintre teren și aplicație fiind uneori atât de mare, încât este nevoie de extra validări sau chiar auditare,” este de părere reprezentantul Realworld Eastern Europe.

Compania, cu sedii pe plan mondial și un jucător de top pe piața de profil, propune o soluție de autometed inventory bazată pe 3 componente.

CROSS, folosită ca și network inventory pentru că este o platformă construită peste tehnologii moderne, gândită să agrege toate resursele din rețea într-un model unic, indiferent de tehnologie. Prezintă o serie de caracteristici specifice și câteva module importante, printre care:
– SYNCHRO – modul de sincronizare cu diverse surse de date din sisteme noi sau legacy, permițând migrare completă a datelor (populare inițială sau înlocuire platforme mai vechi) sau sincronizare continuă cu sisteme de management pe diverse tehnologii;
– CROSS API – interfețe REST ce permit controlul complet al datelor prin mecanisme externe;
– CROSS ALARMER – modul ce are ca rol identificarea resurselor sau serviciilor afectate de incidente în rețea, cât și găsirea celei mai probabile cauze (Service Impact Analysis și Root Cause Analysis).

DTS (Data Transit System) ca sistem integrator capabil să asigure acces securizat la date din diverse sisteme la nivel de bază de date (tabele, proceduri stocate, etc), web-services sau funcționalități la nivel de aplicație (prin librării dedicate).

CORTEX ca orchestrator de procese de business având două roluri importante: definirea procesului de business „overall” și identificarea zonelor ce pot fi optimizate /automatizate, și implementarea procesului end-to-end, gestionând într-un mod facil și unitar logica din spatele fluxurilor din punct de vedere direcție a datelor, interacțiune între sisteme și reacție (notificări către utilizator sau alte sisteme).

„Realworld Systems a creat o soluție integrată și complexă care să cuprindă mai multe tipuri de tool-uri de automated inventory existente și care să se plieze pe nevoile fiecărui client. Ne-am axat pe dezvoltarea celor 3 sisteme de automatizare, și anume: sistemul de inventar, care gestionează resursele rețelei din punct de vedere geografic și topologic permițând automatizarea, sistemul de integrare, care este liantul dintre sistemul de inventar, și cel de orchestrare, responsabil cu definirea și gestionarea fluxurilor de acțiuni și date între aplicații ca parte a proceselor de business”, a concluzionat Laurențiu Baltaru.

Companiile care doresc implementarea unei astfel de soluții ar trebui să ia în considerare o serie de aspecte deloc de neglijat printre care: funcționalitatea, scalabilitatea, integrarea, suportul și asistența, costurile și securitatea datelor, dar și faptul că automatizarea presupune o analiză asupra activităților și proceselor existente, manuale sau semiautomate, intra sau inter-departamentale și definirea noilor fluxuri optimizate și a sistemelor sau resurselor implicate.

Automatizarea inventarului reprezintă o inovație tehnologică semnificativă în gestionarea eficientă a rețelelor. Prin eliminarea proceselor manuale și adoptarea soluțiilor software și a tehnologiilor avansate, companiile pot beneficia de precizie, acuratețe și eficiență sporită în procesul de gestionare a inventarului, automated inventory aducând numeroase avantaje care pot contribui la succesul pe termen lung al unui business.