Enterprise Software — January 18, 2024 at 11:42 am

Softlead lanseaza barometrul digitalizarii pentru 2023. Valoarea totală a proiectelor: 14.5M Euro

by

Softlead, singura platformă de tip marketplace din România care ajută companiile să aleagă soluția software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, lansează graficul anual ce indică apetitul pentru digitalizare al companiilor din România. Informațiile reflectă interesul pentru achiziții software pentru anul 2023, măsurat prin cererile de oferte software primite pe www.softlead.ro.

Softlead_Barometrul Digitalizarii in 2023Informații generale

Peste 2000 de companii au solicitat în 2023 o ofertă de servicii de digitalizare prin Softlead, în timp ce alte câteva sute au folosit platforma pentru a afla ADN-ul Digital, definit ca un raport complex ce indică nivelul actual al digitalizării, tipuri de soluții software potrivite, furnizori, bugete și pași esențiali în procesul de achiziții IT.

În total, valoarea totală a proiectelor software ofertate prin platforma Softlead a depășit 14.3 milioane de euro, ceea ce înseamnă o valoare dublă față de anul anterior. De asemenea, numărul cererilor de oferte pentru achiziții software a crescut cu 24% față de 2022.

„2023 a adus o dinamică mai mare în rândul cerințelor de digitalizare generate prin platforma Softlead. Am urmărit, astfel, proiecte complexe de transformare digitală pentru companii mari și foarte mari, am văzut o creștere a numărului de IMM-uri din diverse industrii care au arătat deschidere pentru achiziții software, dar, cel mai important, am văzut o mai mare diversitate a tipurilor de soluții IT de care companiile au tot mai mare nevoie. Există și un set de constante ale activității din platformă, cum ar fi faptul că în peste 80% dintre situații, responsabilii pentru procesul de digitalizare sunt persoanele din top și middle management”. Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.

Cel mai mare proiect de digitalizare generat prin platforma Softlead a venit din partea unei companii din sectorul energetic (cu o cifră de afaceri de peste 955 milioane de euro) și a avut o valoare de 230.000 de euro. Soluția software vizată a fost o aplicație dedicată gestiunii documentelor.

În funcție de complexitatea proiectului de digitalizare și de tipul aplicației software ales, procesul de achiziție poate avea o durată medie de 30 de zile. Cu toate acestea, cea mai rapidă semnare a unui contract prin Softlead a fost de 24 de ore, pentru o soluție de semnătură electronică, solicitată de o companie din industria de construcții.

Profilul companiilor care au înregistrat apetit crescut pentru digitalizare

Potrivit datelor Softlead, și în 2023 cele mai multe companii care au nevoie de ghidaj în alegerea aplicației software potrivite sunt IMM-urile. Astfel, peste 51% dintre companiile care au folosit platforma au înregistrat în anul anterior cifre de afaceri de până la 500.000 de euro, în timp ce peste 13% au avut venituri de peste 5 milioane de euro.

Tipurile de aplicații software cu apetit crescut de achiziție

Aplicațiile software de tip enterprise, cum ar fi soluțiile CRM (Customer Relationship Management), ERP (Enterprise Resource Planning) sau Managementul documentelor s-au aflat în topul priorităților în contextul digitalizării în 2023. Elementul de noutate a fost adus de soluțiile software de tip RPA (Robotic Process Automation) care înregistrează o creștere de la an la an, apetitul pentru acest tip de aplicații fiind impulsionat atât de eligibilitatea finanțării prin fonduri europene, cât și de creșterea notorietății beneficiilor aduse.

Conform datelor Softlead, 35.46% dintre cererile de ofertă au inclus integrari cu alte aplicații software. În cazul a 86.33% dintre solicitările trimise de companii, acestea nu aveau o soluție IT care să fie dedicată digitalizării proceselor de business vizate, în timp ce 13.67% dintre beneficiari aveau în plan înlocuirea aplicațiilor software existente cu altele mai performante.

Industriile cu apetit ridicat de digitalizare

Domeniile de activitate care au indicat în 2023 un apetit crescut pentru investiții în digitalizare sunt: serviciile (18.8%), industria medicală (13%), producția (12.3%), construcțiile (11.8%) și domeniul financiar (9.4%).

Din punctul de vedere al perioadelor în care s-au înregistrat cele mai multe cereri de ofertă, în lunile ianuarie, martie și noiembrie au fost primite cele mai multe solicitări.

Sursa bugetelor pentru digitalizare

Potrivit datelor Softlead, în 2023, 67.7% dintre companiile care au solicitat o ofertă prin platformă s-au bazat pe fonduri proprii pentru finanțarea procesului de transformare digitală, în timp ce restul au mizat pe fonduri europene.