Tot mai mulți angajatori au început să introducă pe lista de cerințe din anunțurile de angajare competențe digitale și cunoștințe de AI, atât pentru job-urile care au legătură directă cu acestea, precum cele din domeniul IT sau digital marketing, cât și pentru cele conexe, cum ar fi inginerie, vânzări, analiză de date, web design sau marketing. Deja în multe dintre aceste domenii au fost automatizate o serie de activități care presupuneau o muncă repetitivă și cronofagă.

Pe eJobs.ro sunt disponibile, în momentul de față, aproximativ 1.500 de job-uri care cer, în fișa postului, și skill-uri digitale. Alte 5.000 de locuri de muncă au specificate competențe de AI sau machine learning în descrierea job-ului. Cele mai căutate competențe digitale specifice și de AI sunt legate de generarea de conținut, editare de imagini, analiză de date, business intelligence ori cloud computing.
Și candidații știu cât de importante au devenit pentru angajatori aceste cunoștințe și, mai mult decât atât, înțeleg faptul că este un capitol la care încă mai au destul de mult de lucrat. Aproximativ 20% dintre angajați și candidați spun că le lipsesc întru totul abilitățile digitale, asta în timp ce date la nivel european arată că România se plasează pe ultimul loc în UE la gradul de utilizare a inteligenței artificiale în companii.

 
											


























