INTERVIU — December 22, 2025 at 11:59 am

GaiaB™ Appliance, o soluție avansată de Generative AI pentru automatizarea proceselor și operațiunilor de afaceri

by

SpyrosSakellariou GroupAIDe curând AUSTRIACARD HOLDINGS a lansat GaiaB™ Appliance, o soluție avansată de Generative AI pentru automatizarea proceselor și operațiunilor de afaceri.

Această soluție, care funcționează integral on-premises sau în medii cloud private, este gata de utilizare, deoarece vine pre-integrată cu servere Dell PowerEdge. Am discutat pe această temă cu Spyros Sakellariou, Group Director for AI and Data Analytics AUSTRIACARD Holdings.

Club IT&C: Cum funcționează dispozitivul GaiaB™ într-o companie? Este necesară dezvoltarea de software?

Dispozitivul GaiaB™ este un echipament inovator de inteligență artificială care integrează întreaga infrastructură necesară — atât hardware, cât și software — pentru operarea sigură, în locație, a aplicațiilor de inteligență artificială generativă în întreprinderi.

Este o platformă integrată: se situează între datele clientului — indiferent ce ar fi acestea (date, documente, imagini, video, audio) — sistemele clientului și oamenii clientului. Prin acordarea accesului GaiaB la angajaţi, sistemele (aplicațiile) și datele organizației, automatizăm procese care anterior necesitau efort uman: multe ore de muncă, sarcini repetitive, „plictisitoare” care nu puteau fi automatizate cu instrumentele existente până acum.

Este o platformă Agentic AI: Nu necesită programarea cu cod și instrucțiuni detaliate despre ce vrei să faci și cum vrei să o faci. În schimb, pur și simplu descrii — în limbaj uman natural (engleză, română — susținem 112 limbi) — ce vrei să obții și care sunt obiectivele tale. Sistemul identifică ce sisteme și capacități au fost accesibile și lucrează pentru a atinge obiectivul pe care l-ai definit.

Club IT&C: Poate soluția GaiaB™ Appliance să proceseze doar datele necesare pentru atingerea unor obiective specifice? Este necesară intervenția utilizatorului? Cine ia decizia finală?

Agenții GaiaB folosesc doar datele pe care fiecare client le-a autorizat pentru utilizare, urmând strict instrucțiunile specifice furnizate — exact ca un asistent uman sau un angajat. Dacă anumite date sunt excluse din procesare, ele rămân securizate și nu vor fi implicate.

Scopul acestei soluții nu este de a înlocui oamenii, ci de a facilita și simplifica procesele consumatoare de timp. Un om va fi întotdeauna necesar la final pentru a evalua rezultatul și a continua cu utilizarea ulterioară a acestuia.

Rezultatul este întotdeauna revizuit și utilizat de un om, cu excepția cazului în care sistemul a primit alte instrucțiuni.

GAIAB LOGO AUSTRIACARD HOLDINGS

Club IT&C: Sunt clienții informați despre modul în care datele lor sunt colectate și utilizate?

Organizațiile care gestionează date personale pot modifica declarațiile lor de confidențialitate pentru a face referire la GaiaB, având certitudinea că sunt complet conforme cu reglementările. Platforma este concepută pentru a oferi măsuri de protecție pentru datele personale. În ceea ce privește companiile care utilizează platforma, așa cum am menționat anterior, controlul rămâne în mâinile acestora, deoarece datele sunt stocate fie complet local pe serverele proprii, fie în clouduri europene. În plus, platforma poate opera offline. Prin urmare, datele colectate nu sunt transferate în afara afacerii care le deține și le procesează.

Club IT&C: Care este infrastructura IT capabilă să sprijine procesele automatizate? Ce presupune mentenanța acestei aplicații?

Dispozitivul GaiaB nu necesită o infrastructură specială, deoarece vine pregătit pentru utilizare cu atât hardware cât și software incluse.

În trecut, hardware-ul era atât de scump și consumator de energie încât nu putea fi implementat în IMM-uri, dar DELL a făcut diferența. Acum, datorită colaborării noastre și dezvoltării interne, există servere foarte mici (folosind tehnologie similară cu ceea ce avem în telefoanele noastre inteligente) care pot fi utilizate chiar și de companii mult mai mici. Prin servere foarte mici, mici, medii, mari — GaiaB Appliance oferă toate dimensiunile cu aceeași calitate a serviciilor și inteligență artificială accesibilă pentru orice companie, indiferent de mărime. Agenții pe care îi furnizăm integrează toată expertiza noastră și nu trebuie configurați de la zero. Nu este necesară nicio mentenanță specifică a platformei — sistemul învață din utilizarea sa proprie, pe lângă mentenanța standard care se efectuează de obicei pe serverele utilizate.

Club IT&C: Cum este gestionată securitatea și protecția datelor în soluția GaiaB™ Appliance? Cum pot utiliza aplicația în siguranță și conform GDPR?

GaiaB™ este complet conformă cu reglementările referitoare la protecția datelor personale și organizaționale. Acest lucru o face ideală pentru organizațiile cu cerințe înalte în ceea ce privește GDPR, AML/KYC și bazele de date ale UE. Nu există o metodă specifică de utilizare, deoarece operarea sa în sine respectă pe deplin regulile GDPR.


DESPRE AUSTRIACARD HOLDINGS AG

AUSTRIACARD HOLDINGS AG valorifică peste 130 de ani de experiență în domeniul gestionării informațiilor, tipăririi și comunicațiilor, ce oferă clienților săi o experiență de utilizare transparentă și sigură. Compania oferă un portofoliu cuprinzător de produse și servicii, precum: soluții de plată, soluții de identificare, carduri inteligente, personalizare carduri, digitalizare și gestionarea securizată a datelor. ACAG are o forță de muncă globală de 2.400 de persoane și este listată la bursele din Atena și Viena sub simbolul ACAG.