BDR Associates, una dintre primele trei agenții de PR înființate în România în anii ’90 și care a pus bazele comunicării strategice pe piața locală, aniversează în 2025 trei decenii de activitate.
În acești 30 de ani, BDR a gestionat câteva mii de campanii de comunicare, branding, rebranding sau reputaționale, alte exerciții complexe de comunicare strategică, pentru companii, instituții internaționale, guvernamentale, diverse entități relevante, formând sute de specialiști în comunicare, o parte dintre ei ducând experiența câștigată în agenția BDR, în toate colțurile lumii.
„În 1995, când am înființat agenția, trebuia să explicăm clienților ce înseamnă PR-ul. Se formau pe atunci primii comunicatori care s-au reunit și în prima asociație a oamenilor de PR – ARRP, devenită astăzi o voce puternică în industrie. Învățasem despre comunicare prin training “on the job”, având privilegiul să lucrez în perioada ‘92-‘95, cu agenții de profil, din Statele Unite. Astăzi, discutăm despre strategic narrative and messaging, crisis simulation, intelligence gathering și stakeholder mapping, sector analysis sau investors relations. Evoluția științelor comunicării a fost nu doar excepțională, ci și fără precedent în România. Au apărut primele facultăți de profil, devenite astăzi competitive, care au format generații performante de specialiști în comunicare, astăzi instituții academice internaționalizate”, spune Cătălina Rousseau, Fondator BDR Associates.
Trei decenii de transformare
De la primele comunicate de presă trimise prin fax, la strategii integrate de comunicare digitală – BDR Associates a fost martor și catalizator al transformării acestei profesii de elită, în România. Agenția a adus în țară primele standarde internaționale prin parteneriatele cu Hill & Knowlton/Burson (WPP), FTI Consulting, CECGR, alte consultanțe internaționale sau globale de înaltă ținută, contribuind astfel la profesionalizarea întregii industrii de PR și comunicare strategică.
Printre momentele definitorii:
2002: Se extinde în Republica Moldova, înregistrând prima agenție de comunicare din țara vecină.
2003: Devine prima agentie de PR parte a unui grup global, semnând afilierea la H&K/WPP, cu conducerea EMEA de la Londra.
2004: Inițiază Calendarul de colectie, promovând mesaje, în stil retro, care a înregistrat deja 15 ediții. 2005: Aduce, în premieră pentru România, Programele globale Superbrands, active în peste 100 de piețe ale lumii, punând pentru prima oară în valoare, pe plan național și internațional creativitatea și inovația în branding și rebranding, prin producerea volumelor dedicate României și organizarea galelor Superbrands.
2006: Câștigă pentru România primul premiu internațional al industriei locale: trofeul SABRE pentru cea mai bună campanie de comunicare în CEE.
2006: Deschide era premiilor internaționale și a numeroaselor diplome de excelență câștigate de-a lungul anilor, de către agenție, în prestigioase competiții de nivel european sau global.
2007: Introduce competențele sofisticate de Public Affairs ca parte integrantă a comunicării strategice, în România, dezvoltând primele instrumente la standarde internaționale.
2013: Începe era participării agenției în jurii internaționale de profil precum European Excellence Awards, Sabre Awards, Portugal Brands Festival, US Stevie Awards, premiile ICCO, alte mari competiții specializate în comunicare, în care agenția BDR este reprezentantă permanent.
2017: Devine membră activă în Asociatia Română de Relații Publice (ARRP), inițiază și instrumentează, ca agenție membră în Bord, afilierea României la Organizația Internațională a Consultanțelor în Comunicare – ICCO – cea mai importantă organizație globală a asociațiilor locale de profil.
2022: Lansează conceptul de Curaj civic pentru Casa Regală a României, inițiând împreună evenimentele de recunoaștere onorifică a oamenilor și realizărilor excepționale, sub înaltul patronaj al Majestății Sale Margareta și al Altețelor regale.
2025: An aniversar de referință marcat printr-un rebranding al agenției, reorganizarea conducerii formată acum din doi managing partners, trei noi parteneri, crearea poziției de chief strategist, numirea unui nou reprezentant de țară pentru Programele Superbrands și lansarea de noi servicii de comunicare strategică, printre care și Investor Relations.
Comunicare cu impact civic
BDR Associates s-a remarcat printr-un angajament constant față de valorile civice, implicându-se în nenumărate activități sociale și culturale în sprijinul comunităților și în proiecte de amploare pentru progresul României. Un exemplu de referință este proiectul Curaj Civic, eveniment regal anual ajuns la a patra ediție, care a onorat până în prezent sute de oameni remarcabili, distinși pentru curaj și civism în diverse domenii, devenind modele inspiraționale pentru societate prin faptele și realizările lor.
„Am înțeles dintotdeauna că rolul nostru depășește scrierea de mesaje și construirea de campanii de comunicare în diverse medii sau industrii. Avem, ca agenție cotată printre liderii comunicării strategice, obligația morală de a contribui la construirea unei culturi a transparenței și responsabilității în spațiul public românesc, ridicând adevăratele valori naționale la nivel de emblemă de țară”, adaugă Cătălina Rousseau.
Provocările viitorului
Aniversarea vine într-un moment de transformare profundă pentru industrie. Inteligența artificială, fragmentarea mediului informațional, fenomene precum fake news și deep fake, criza de credibilitate a instituțiilor a căror menire este să slujească cetățeanul – toate acestea redefinesc complet profesia noastră. În meseria noastră trebuie să fim lideri ai comunicării corecte: să informăm, să educăm și să încurajăm cultura meritocrației prin performanță profesională.
„Următorii 30 de ani vor fi despre autenticitate, transparență și inovație în comunicare strategică, construind cunoaștere, nu doar percepție. Ne pregătim pentru acest viitor prin investiții în tehnologie, dar mai ales în oameni”, conchide Cătălina Rousseau.
Cu o echipă de 30 de specialiști și birouri în România și Republica Moldova, BDR Associates își propune să rămână un reper puternic al excelenței în comunicare strategică, în regiunea Europei de Sud-Est, participând frecvent în proiecte dezvoltate în alte piețe europene sau în Orientul Mijlociu.




























