Servicii IT — February 10, 2017 at 1:38 pm

Contractele de cloud reprezintă o parte importantă din contractele de outsourcing

by

O treime din contractele de outsourcing din anul 2016 au fost reprezentate de contracte pentru servicii de cloud, cele tradiționale fiind pe un trend de scădere. Pentru Marea Britanie numărul contractelor de acest tip s-a redus cu o treime, în contextul în care companiile din Europa, Estul Mijlociu și Africa (Emea) au trecut la utilizarea în creștere a serviciilor bazate pe cloud.

Conform ultimelor rapoarte emise de Informational Services Group (ISG), cheltuielile pe outsourcing au crescut cu 2% în 2016, față de 2015, la valoarea de 11,8 miliarde de euro. Aceste contracte includ servicii bazate pe SaaS (software-as-a-service), IaaS (infrastructure-as-a-service) și PaaS (platform-as-a-service). În Marea Britanie cheltuielile pentru outsourcing au scăzut cu 10% conform ISG, în special din cauza nesiguranței politice și economice, dar în special din cauza unui foarte posibil Brexit. Serviciile financiare din Marea Britanie au contribuit la reducerea acestor contracte, fiind un mare utilizator al outsourcing-ului, dar cheltuielile acestora au fost reduse ca parte a întregului declin.

Deși creșterea pentru Emea a fost mai mare în 2016, la sfârșitul anului această cheltuială pentru outsourcing a fost mai mică cu 19% față de aceeași perioadă a anului 2015. Dar, această scădere a fost pusă pe seama reducerii cheltuielilor cu outsourcing-ul tradițional, care a scăzut cu 32%. Valoarea contractelor pentru contractele ”as-a-service” a atins un record de 900 milioane de euro într-un sfert de an. La nivel global, cheltuielile din acest sector au crescut cu 9%, cu peste 30 miliarde de euro, creșterea pentru contractele ”as-a-service” fiind de 38% în comparație cu 2015. ISG estimează o creștere și mai rapidă a acestor contracte, odată cu apariția noilor tehnologii și dispozitive care operează aproape în totalitate prin cloud și servicii de tip cloud.

Cea mai importantă dovadă a trecerii rapide în servicii de cloud outsourcing este dată de mutarea Centrica la Microsoft Office 365. În 2011, Centrica a trecut la tehnologii de calcul de la Fujitsu, următoarea trecere fiind în 2016 la cloud prin noul Microsoft Office 365.