INTERVIU — February 9, 2016 at 5:15 pm

Călin Poenaru, Allied Telesis: Va trebui să construim marginea rețelei ca să facă față provocărilor IoT

by

dsc_8658
Călin Poenaru, Country Manager Allied Telesis

Începând cu 1 august 2015 Călin Poenaru este noul Country Manager al Allied Telesis, furnizor global de soluţii de acces Ethernet/IP securizate şi lider în dezvoltarea sistemelor IP Triple Play pe infrastructură de cupru şi fibră optică. Călin Poenaru își asumă astfel responsabilitatea administrării și gestionării operațiunilor curente ale companiei, precum și direcția strategică şi comercială pe care Allied Telesis o are în România. Călin va fi responsabil și de managementul rețelei de parteneri comerciali în această zonă.

Club IT&C: De ce ați decis să urmați o altă cale în carieră după atâția ani?
Călin Poenaru:
Nu este o cale deloc diferită. În esență fac același lucru, dar într-un mod diferit. Comunicațiile de date au fost pasiunea mea încă din anii studenției și tot ce am făcut de atunci încoace se aliniază acestei direcții. Atunci, ca și acum, încerc să ușurez modul de interacțiune al oamenilor cu mașinile, sau al mașinilor între ele.
Uneori e nevoie de efort în implementarea tehnologiei, alte ori în susținerea acceptabilității ei.
Am avut ocazia să particip la proiecte și mari și mici, în calitate de expert tehnic, si am învățat multe despre cum succesul unei tehnologii vine, sau nu, în funcție de contextul în care este poziționată și de gradul de acceptabilitate al ei. Nu adoptăm tehnologii datorită caracteristicilor lor intrinsece (nimeni nu a renunțat la un protocol de comunicație în favoarea altuia care are un cod ciclic pentru suma de control pe mai mulți bytes) ci datorită impactului pe care îl produc în viața noastră: mai repede, mai sigur, mai mult, mai bine. Ori despre avantaje și beneficii, despre poziționare și adopție este vorba în noul meu rol.
În situația în care vorbim cu nonsalanță despre miliarde (billions) de elemente inteligente ce vor fi interconectate (Internet of Things) trebuie să admitem că rolul comunicațiilor de date este încă odată amplificat; că vom avea nevoie de multă putere și inteligență ca să luăm date de la surse multiple, să le agregăm și să le trimitem către aplicațiile care le prelucrează, doar pentru a aduce înapoi rezultatul acestor prelucrări. Pe scurt, că va trebui să fim capabili să construim marginea rețelei (network edge) ca să facă față acestor provocări. Acestea pornesc de la medii de transmitere diferite și continuă cu protocoale diferite până la metode diferite de control a elementelor de rețea integrate direct în software și aplicații. Cred că, după ce am depus ani la rând eforturi să construim core-urile rețelelor mari, este momentul să acordăm aceeași atenție edge-ului.

Club IT&C: Cât de provocatoare este trecerea de la o companie de cultură americană la una de cultură japoneză?
Călin Poenaru:
Eu înțeleg “corporate culture” ca o expresie care își dorește să cuprindă valorile, practicile, credințele și idealurile pe care un grup le deține și le împărtășește. Dar mai cred că acest gen de abordare este mai degrabă unul formal și simplificator. Orice corporație multinațională are mai multe seturi largi, cu multe dimensiuni, de valori și practici care se află într-o continuă interacțiune și este dificil de găsit un model static care să reprezinte “cultura organizației”, oricât de mult ne-am dori acest lucru.
Cred că mai degrabă ar trebui să vorbim despre procesul prin care fiecare dintre membrii unui grup se aliniază la valorile declarate ale organizației și poate despre modul în care companiile știu să exprime natura și formele de expresie ale valorilor și practicilor lor.
Și nu în ultimul rând, ar trebui să fim atenți la felul în care acest lucru se întâmplă la nivel local, în interacțiunile noastre cu parteneri și clienți. Îmi place să cred că sunt calități precum etica, dorința de colaborare și spiritul de echipă pe care cei cu care lucrăm le observă și le prețuiesc la fel ca și noi. Suntem mândri că putem contribui la succesul grupului format din partenerii și clienții noștri prin efortul nostru individual.

Club IT&C: Ce drum doriți să impuneți Allied Telesis pe piața locală?
Călin Poenaru:
“Impuneți” e un cuvânt dur. Vorbeam mai devreme de valori și idealuri. “Competiția” nu trebuie să însemne în mod obligatoriu “confruntare”. Noi cooperăm cu partenerii noștri pentru a produce maximum de beneficii pentru clienți. Ne bazăm aici pe calitatea deosebită a proceselor noastre de fabricație și pe creativitatea echipelor de cercetare-dezvoltare. Astfel putem să oferim clienților un raport calitate/preț cu adevărat ridicat pentru oricare din produsele noastre, ceea ce conduce mai departe la costuri mici de mentenanță și operare, și face ca soluțiile noastre să fie foarte avantajoase din punct de vedere al costurilor totale ale investiției.
Prioritatea pentru dezvoltarea proiectelor, susținută de competențe locale, dar și existența în România a echipelor de suport tehnic pentru situații critice sunt alte două avantaje ale noastre pe piața locală.
Dacă adăugăm la toate acestea flexibilitate și agilitate în abordarea proiectelor și relațiilor comerciale, putem să creionăm principalele atribute ale prezenței Allied Telesis în România.

Club IT&C: În ce zone specifice veți intra cu produsele și soluțiile Allied Telesis?
Călin Poenaru:
Allied Telesis a dovedit, în cei aproape 30 ani de existență, că este un partener serios în aproape toate verticalele de industrie. Avem proiecte de succes în sănătate, educație, transporturi, logistică, producție industrială, sau furnizori de servicii (SP), ca să amintesc doar câteva dintre domeniile în care ne implicăm. Vom continua să fim prezenți în aceste zone, dar și să tratăm în mod egal oportunități în domenii complet noi pentru industria IT, cum ar fi agricultura.
Nu ne propunem să ne limităm apriori în nici un domeniu. Scopul nostru este să livrăm valoare partenerilor și clienților noștri și de aceea construim împreună cu ei pentru succesul comun. Intenționăm să importăm bune practici dobândite în proiecte derulate în alte părți ale lumii și să le adaptăm la condițiile locale. În egală măsură vrem să și exportăm know-how și să utilizăm capabilitățile dobândite local în alte geografii.

ATelesis_red+blkClub IT&C: Ce vizați din punct de vedere al dezvoltării afacerii Allied Telesis în România?
Călin Poenaru:
Allied Telesis, ca multe alte companii din industria IT&C, are un model indirect de a derula afaceri în România. Asta înseamnă că noi extindem conceptul de “echipă” până acolo unde îi includem în ea și pe partenerii noștri. Contăm mult pe aceștia în oricare din proiectele noastre și de aceea ne dorim ca ei să fie permanent în prima linie în ceea ce privește expunerea la tehnologia nouă și nivelul de cunoștințe.
Nu în ultimul rând, apreciem experiența partenerilor care ne ajută să propunem soluții adecvate necesităților și încurajăm partenerii să își extindă ariile de expertiză prin includerea în portofoliul acestora de noi soluții și printr-o prezență activă în țară și în afara ei.
Așa cum spuneam, centrul de suport pentru toată Europa se află la Iași și vom continua să susținem dezvoltarea lui acolo și datorită faptului că am găsit un grup de oameni deosebit de talentați.
România are deja o tradiție în adoptarea de soluții avansate tehnologic foarte devreme în ciclul lor de viață. Am dovedit de-a lungul timpului o capacitate ridicată de absorbție a noului și nu văd ca această stare de lucruri să se fi schimbat. Sunt convins că aici vom putea să propunem și să realizăm proiecte avansate, din categoria Smart Cities, Smart Transportation, Smart Industries pe care apoi să le multiplicăm oriunde e nevoie.