Networking — February 13, 2016 at 5:07 pm

Creste numarul reclamatiilor privind calitatea serviciilor de comunicatii

by

istock_000004017257mediumPe parcursul anului 2014 Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit 1.684 de plangeri de la utilizatorii de comunicatii, cu 46% mai mult fata de anul 2013. Aproape jumatate dintre reclamatii au vizat aspecte privind derularea contractelor incheiate in scris sau la distanta cu operatorii, in timp ce nemultumirile legate de calitatea serviciilor de comunicatii s-au dublat comparativ cu anul 2013.

Si in anul 2014 principala nemultumire a utilizatorilor de comunicatii din Romania a fost relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice – 45% din totalul reclamatiilor primite de ANCOM au reprezentat sesizari privind derularea relatiei contractuale. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea si incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte, dar si faptul ca furnizorii nu au raspuns la reclamatiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.

Calitatea serviciilor de comunicatii electronice este un subiect reclamat tot mai des la ANCOM, astfel de reclamatii se refera la lipsa sau pierderea semnalului de telefonie mobila si internet mobil, in special in interiorul cladirilor, precum si la faptul ca viteza reala de transfer al datelor este semnificativ mai mica decat viteza maxima promovata de furnizori in ofertele lor.

Alte probleme semnalate de utilizatori in anul 2014 se refera la portarea numerelor (12%), neintelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (10%), probleme tehnice aparute la furnizarea serviciilor (7%), precum si calitatea serviciilor postale (5%).