EDUCATIE / JOB — April 25, 2016 at 9:33 am

Peste 90% dintre profesori deschiși către noile tehnologii

by

Tendința globală în educație este învățarea personalizată, ce pune accent pe nevoile specifice ale fiecărui elev și pe utilizarea tehnologiei ca instrument cheie.  Folosite sub îndrumarea profesorilor – tabletele, telefoanele inteligente, mesele multi-touch- aduc beneficii pedagogice majore.

Studiile internaționale confirmă această tendință. În SUA, de exemplu, între 96% și 99% dintre profesorii care predau discipline exacte în învățământul primar și secundar utilizează materiale educaționale personalizate, dezvoltate chiar de ei sau de furnizori pe care îi selectează ei înșiși.

masa multitouchMesele multi-touch permit o interacțiune naturală, aplicația educațională putând fi folosită de mai mulți copii în același timp, fiecare având un anumit rol și o anumită sarcină de îndeplinit. Astfel, aceste dispozitive stimulează colaborarea dintre elevi și profesori, îi angajează în activități de grup și îi motivează să experimenteze. Ca urmare, învățarea se face prin descoperire și prin construirea cunoașterii, și nu pe memorarea mecanică a cunoștințelor.

O altă inovație ce poate fi aplicată în educație sunt sistemele de realitate virtuală, care permit elevilor să observe obiecte educaționale, la fel ca în viața reală. Folosind un ecran prevăzut cu camere video, ochelari speciali și un stilou interactiv de mare precizie, elevii pot manipula diverse obiecte virtuale, cum ar fi organele interne ale corpului, scheletul uman sau părți ale unei mașini, pentru a le studia în detaliu.

Realitatea augmentată oferă cea mai avansată experiență imersivă de învățare pentru elevi. Utilizând o cameră video şi un calculator, elevii pot manevra cu uşurinţă diverse obiecte educaţionale virtuale. Realitatea augmentată permite interacţiunea între utilizator şi un obiect virtual, a cărui mişcare poate fi controlată de către utilizator şi redată prin senzori digitali în timp real, fără a folosi ochelari speciali.

Sursa: Siveco