Enterprise Software — September 14, 2016 at 7:37 am

Tu stii ce bani pierzi din bugetul de marketing?

by

Perceput de multi antreprenori ca o cheltuiala inutila din cauza lipsei raportarilor reale, marketingul este insa esential pentru dezvoltarea sanatoasa a unei companii, deoarece alimenteaza vanzarile cu informatii despre clienti. Pe cat sunt informatiile de relevante pe atat este de eficient si marketingul. O buna parte din bugetul de marketing se pierde insa cu activitati ineficiente care nu au ca finalitate cresterea volumului de lead-uri destinate echipelor de vanzari.

Marketing Automation
Marketing Automation

Din sondajele realizate, putini manageri au o imagine limpede asupra modului in care sunt cheltuite fondurile de marketing, dar mai ales asupra rezultatelor obtinute pentru fiecare leu investit. Urmarirea legaturii dintre investitia in marketing si cresterea vanzarilor este dificila, iar sursele care genereaza lead-uri calificate nu sunt intotdeauna identificate corect. Marketingul digital, in ciuda convingerii ca este mai transparent si mai usor de monitorizat, nu reprezinta o exceptie, iar dilema asupra cheltuirii bugetelor ramane sau se accentueaza, avand in vedere diversitatea de canale si activitati posibile: campanii pe e-mail,  social media, newslettere, bloguri, adwords, banner display etc.

Cum schimba situatia o solutie de marketing automation?  Aplicatiile de marketing automation aplica reguli prin care poți reactiona automat la interactiunile cu clientii. Pe baza acestor reguli, aplicatia executa diverse comenzi, de la trimiterea unui raspuns catre clienti, pana la alertarea echipei de vanzari sau ajuta la derularea unor campanii complexe de marketing.  Cu Marketing Automation elimini o parte din munca manuala si  castigi timp (faci mai usor o segmentare, derulezi mai repede o campanie, afli rezultatele in timp real) pe care il poti aloca unor activitati de strategie si planificare.
O astfel de solutie iți permite sa intelegi de unde iti vin clientii si la care mesaje raspund mai bine. Practic monitorizeaza toate canalele amintite anterior: e-mail, website, social media, campanii online etc si arata care sunt cele mai bune cai prin care intri in legatura cu piata. Astfel, generezi mai multe lead-uri calificate, le adresezi mesaje mai personalizate si inchizi mai multe tranzactii. Mai mult, procesul acesta se intampla intr-o buna masura automat, echipa scapa de grija identificarii etapei in care se afla potentialul client si se concentreaza exclusiv pe mesaj sau pe vanzare.


Companiile care folosesc solutii de Marketing Automation inregistreaza:

Un numar mai mare de contacte care ajung la echipa de vanzari

  • Lead-uri mai multe si mai bine calificate
  • Imbunatatirea interactiunii cu clientii
  • Amortizarea mai rapida a cheltuielilor de marketing si publicitate
  • Cresterea vanzarilor

Daca vrei sa obtii toate acestea, poti evalua si aplicatia de Marketing Automation SynMA care a fost lansata oficial de curand.