Internet/Telecom — October 31, 2016 at 2:30 pm

Romanii au afinitatea cea mai mare pentru Black Friday la nivel regional

by

Weekendul cu promoţii se apropie, iar magazinele online caută soluţii pentru a se detaşa de concurenţă, pentru a câştiga cât mai mult în urma acestui eveniment. Tradiţia ofertelor de Black Friday lansată în Statele Unite ale Americii s-a extins la nivel internaţional, dând posibilitatea magazinelor să-şi crească foarte mult vânzările şi să atragă clienţii înaintea Crăciunului. RTB House – companie specializată în publicitate online targetată – a analizat sute de campanii lansate pe 40 de pieţe, pentru a determina la ce tip de evoluţie a conversiei se pot aştepta companiile în această perioadă de creştere a consumului.

rtb-house-infograficPotenţialul de conversii pentru Black Friday este uriaş, chiar mai mare decât cel pentru perioada dinaintea Crăciunului. Aceasta deoarece de Black Friday apar mai multe oferte, la orice tip de produse, de la electronice și mobilă până la haine şi accesorii.

RTB House a analizat sute de campanii de publicitate desfăşurate pentru clienţii săi pe aproape 40 de pieţe. Astfel, experţii RTB House au observat că rata de conversie creşte cu aproape 70% de Black Friday şi cu aproape 30% pentru Cyber Monday, comparativ cu media rezultatelor obţinute în noiembrie 2015. De asemenea, potrivit datelor obţinute din campaniile de retargetare personalizată folosite de companie, se observă şi o creştere semnificativă a traficului total pe site-uri, care a fost cu 30% mai mare de Black Friday şi cu 20% mai mare de Cyber Monday.

În România, conform datelor despre campaniile desfăşurate pentru clienţi, valorile creşterilor sunt mult mai mari. Creşterea ratei de conversie pentru Black Friday a fost de 192%, iar traficul pe site-uri a crescut cu 283%. Merită menționat că Cyber Monday nu a prins la fel de bine ca Black Friday în România, dar sunt magazine care pregătesc campanii de reducere și pentru această zi. Cele mai multe aleg însă un weeekend prelungit, iar anul acesta înseamnă perioada 18 – 20 noiembrie.

Dacă ar fi să comparăm creşterea de trafic înregistrată de magazinele din România cu cele din regiune, observăm că România este lider detaşat, cu o creştere de de 283%, urmată de Ungaria, cu o creştere de 58%, Ucraina cu 48%, Bulgaria cu 43% şi Cehia cu 35%.

„Black Friday în Romania este un fenomen, nu este un simplu eveniment de shopping. Interesul românilor este foarte mare, iar magazinele îl susţin cu promoţii semnificative. Pe lângă vânzările propriu-zise generate, Black Friday este o ocazie foarte bună pentru magazine să determine utilizatorii să experimenteze procesul de achiziţie. Este foarte important ca utilizatorii să câştige încredere în achiziţiile online şi aceasta este una dintre cele mai bune ocazii, ţinând cont de promoţiile bune şi de mediatizarea evenimentului. Un instrument foarte bun pentru susţinerea ofertelor de Black Friday îl reprezintă campaniile de retargetare personalizată, care permit magazinelor să promoveze oferta de Black Friday către utilizatorii care au vizitat anterior site-ul, în funcţie de interesul acestora, oferind astfel bannere mult mai relevante şi mai eficiente”, a declarat Cătălin Emilian, director RTB House România şi Bulgaria.

Datele folosite în această cercetare provin din instrumentele de retargetare personalizată dezvoltate de RTB House. Analiza a acoperit anumite campanii furnizate de companie în noiembrie 2015.