NEWS — January 27, 2017 at 9:20 am

Cristian Popescu, SAP România: În ultimii ani am construit un portofoliu complet pentru organizația digitală

by

SAP a raportat venituri totale de peste 22 miliarde euro în 2016, în creștere cu 6% față de anul precedent, precum și un profit operațional de 6,6 miliarde euro, în creștere cu 4% față de perioada similară din 2015. Rezultatele sunt exprimate non-IFRS. 

În 2016, veniturile din cloud și software au crescut cu 8% (non-IFRS), în linie cu estimările anunțate în octombrie, de 6,5- 8,5%. Veniturile din subscrieri cloud și suport au atins valoarea de 3,01 miliarde euro (non-IFRS), de asemenea în linie cu estimările companiei. Cererile noi de soluții cloud au înregistrat o creștere de 31% în 2016, până la 1,1 miliarde euro.

Cristian_Popescu. Managing Director SAP
Cristian_Popescu. Managing Director SAP

Compania a înregistrat o evoluție pozitivă și în regiunea EMEA, unde veniturile din cloud și software au crescut cu 10% (non-IFRS). Veniturile din subscrieri cloud și suport (non-IFRS) au raportat un avans cu 37%.

Platforma SAP HANA și suita S/4 HANA de soluții moderne, modulare, bazate pe tehnologia machine learning, reprezintă în prezent fundația pentru toate cerințele companiilor legate de gestionarea inteligentă a datelor, simplificând procesele de business și accelerând luarea deciziilor. Mai mult, în ultimii ani, am construit un portofoliu complet pentru organizația digitală – de la soluțiile SuccessFactors dedicate managementului capitalului uman, la SAP Hybris, care permite dezvoltarea unei relații 1:1 cu consumatorul, indiferent de canalul sau dispozitivul accesat, și la Ariba, cea mai mare rețea de business pentru zona de achiziții“, a declarat Cristian Popescu, Managing Director SAP România.

Numărul de clienți la nivel global pentru suita SAP S/4 HANA s-a dublat în 2016, până la peste 5.400. În al patrulea trimestru din 2016, aproximativ 1.300 de clienți noi au accesat suita, printre ei numărându-se Nike și Ameco Beijing.

SAP Cloud Platform s-a aflat, de asemenea, în centrul atenției, datorită vitezei cu care permite dezvoltarea de noi aplicații și integrarea facilă cu instrumentele deja existente în companii.

SAP a continuat să câștige cotă de piață și pentru soluțiile sale de management al capitalului uman în cloud, recent SAP SuccessFactors fiind nominalizată de Forrester ca lider pentru Learning & Performance Management. Portofoliul de clienți pentru soluția de bază din suita SuccessFactors, Employee Central, a depășit 1.580 de companii anul trecut.

Soluțiile dedicate CEC (Customer Engagement and Commerce) au înregistrat de asemenea creșteri de două cifre, clienții noi provenind din domenii diverse, precum retail, telecomunicații, servicii financiare, sectorul public și producție.

În ceea ce privește Ariba, cea mai mare rețea de business pentru zona de achiziții, circa 2,5 milioane de companii, conectate cu ajutorul acesteia, au încheiat tranzacții în valoare de peste 885 miliarde de dolari.