Productie — February 3, 2017 at 11:54 am

Arthema foloseste aplicatia de administrare a comenzilor, marca RBC

by

RBC2Arthema este unul dintre cei mai importanti producatori de mobilier de baie din Romania. Compania a fost infiintata in anul 1996 in Timisoara. Avand o suprafata de productie si depozitare de peste 8000 mp si folosind tehnologie de ultima ora pentru a crea mobilier de baie, Arthema  se numara printre cei mai importanti producatori de pe piata din Europa de Est. Cunoscute pentru calitate si design modern, produsele Arthema sunt distribuite atat in Romania, cat si in Uniunea Europeana.

 

In luna iunie 2016, Arthema a decis sa achizitioneze de la RBC aplicatia software pentru administrarea comenzilor de productie. Dupa cum se stie, trasabilitatea unui produs este foarte importanta. Ea previne pierderea de sub control a produselor pe durata ciclului de fabricatie, faciliteaza separarea si retragerea produselor defecte, asigura prelucrarea numai a produselor sau a componentelor care respecta specificatiile, nu si a celor neconforme, faciliteaza procesul analizarii defectiunilor si intreprinderea unor actiuni corective.

Procesul de prelucrare a materiei prime pentru mobilierul de baie, parcurge mai multe etape.  Urmarirea semifabricatelor pe loturi in toate aceste etape este destul de dificila folosind metode traditionale. La fel de dificila este si compararea informatiilor referitoare la cantitatea lansata in productie cu cantitatea efectiv obtinuta. Actualizarea stocului de materie prima se realizeaza cu intarziere, iar timpul de prelucrare a semifabricatelor este destul de lung, astfel se genereaza sincope in aprovizionare. De asemenea, folosirea unui tip de materie prima certificata impune urmarirea semifabricatelor si evidenta lotului materiei prime din care provin, proces anevoios fara un soft specializat. In acelasi timp, volumul din ce in ce mai mare si mai diversificat al semifabricatelor ingreuneaza si mai mult evidenta corecta si in timp real a acestora.

Toate acestea au constituit factorii determinanti pentru achizitionarea unui produs software adaptat nevoilor companiei Arthema, care sa permita transparenta circuitului pe care il parcurge lemnul din momentul receptiei pana la transformarea sa in produs finit si sa ofere informatii necesare pentru monitorizarea etapelor pe care le parcurg loturile de lemn.

Echipa RBC impreuna cu clientul au finalizat prima etapa a implementarii solutiei software, solutie care se interfateaza cu aplicatia financiar contabila. In acest moment, compania Arthema detine informatii in timp real despre stocul de materie prima ramas in depozit, stadiul in care se afla semifabricatele in etapa de prelucrari mecanice, lotul de materie prima din care provine un semifabricat, comparatie si control intre cantitatea lansata in productie si cantitatea efectiv obtinuta.

Aplicatia software pentru administrarea comenzilor de productie ofera posibilitatea de a conecta imprimanta mobila ZEBRA QLn420 pentru listarea etichetelor, iar trasabilitatea se realizeaza prin intermediul terminalelor mobile, prin scanarea codului de bare.

Eficienta si intuitiva, aplicatia permite schimbarea electronica de date in vederea automatizarii, usurarii volumului de munca si pentru asigurarea trasabilitatii in zona de receptie a marfurilor de la furnizori, in zona de lansare in productie, pentru managementul stocului. Ea poate prelua automat nomeclatoarele legate de articole si furnizori, cat si lansarile in productie si exportul receptiilor.