Project Management — February 3, 2017 at 10:03 am

Suportul IT în managementul proiectelor

by

jobrouter-workflow-management-2017În domeniile care presupun lucrul cu un volum mare de informații, fie că este vorba de date ale angajaților, bugete, date decizionale sau de raportare, managementul decide tot mai des implementarea soluțiilor IT. Acestea vin în sprijinul performanței și a eficienței muncii, cu scopul bine definit de a ușura și de a prioritiza activitatea echipelor de lucru.

Astfel, urmând bunele practici din industria IT, mai ales din proiectele de dezvoltare software, tot mai mulți manageri de proiect apelează la elemente agile din SCRUM sau eXtreme Programming.

De cele mai multe ori se apelează la platforme informatice personalizate, pentru specificul fiecărei activități.  Gradul ridicat de personalizare este dat mai ales de existența diferențelor majore de procese de business, diferențe sesizabile chiar și între companii din aceeași ramură de activități. Mai mult decât atât, nevoia de implementare a unei asemenea soluții este omniprezentă, iar utilizarea în managementul proiectelor se dorește să se facă ASAP.

O astfel de platformă este JobRouter®, care permite dezvoltarea fluxurilor de lucru în cadrul unui mediu online și colaborativ. În acest sens, soluțiile dezvoltate folosind JobRouter® oferă:

  • Acces pentru un număr mare de utilizatori (pachetul standard fiind de 500 utilizatori)
  • Acces de pe orice tip de dispozitiv (PC, laptop, tabletă, smartphone)
  • O instalare fără intervenție pe dispozitivele client, totul desfășurându-se în cadrul unei platforme web
  • Standardizarea proceselor de business și o trasabilitate a operațiunilor efectuate
  • Un management clar și bine definit al proiectelor
  • Generarea uniformă și unitară a documentelor
  • Dezvoltarea de aplicații specifice pentru orice departament, de la resurse umane, la juridic, financiar-contabil, achiziții, producție și top management
  • Integrarea lucrului colaborativ a tuturor departamentelor implicate în proiect
  • O stocare centralizată a informației/documentelor și o regăsire la un clic distanță
  • Trasarea clară și respectarea lanțurilor de aprobare
  • Urmărirea clară a statusului unei activități și date în timp real
  • Integrarea ușoară cu celelalte sistem existente, sistemul venind ca un layer superior peste BPM(N), ERP (Enterprise Resource Planning) sau DMS (Document Management System), acoperind toate limitările acestor sisteme
  • Construirea pas cu pas pe nevoile personalizate, fără o limitare a operațiilor permise, totul dezvoltându-se conform specificațiilor fiecărui proiect

Pe lângă suportul în activitatea zilnică, mediul IT devine din ce în ce mai prezent în activități specifice, în domenii din ce în ce mai complexe. De altfel, orice domeniu poate integra aplicații informatice ca suport în activitatea de baza. De asemenea, implementarea unei soluții IT reduce cu mult erorile cauzate de operatorii umani, care de foarte multe ori sunt supuși anumitor factori externi ce pot influența randamentul și calitatea muncii depuse.

Avem convingerea că, în cel mai scurt timp, IT-ul va face pasul următor și nu va mai fi privit doar ca un suport pentru afacere, ci ca un element strategic în implementarea cu succes a oricărui proiect.

de Dan Benta, Consultant Solutii Business la Beck et al. Services