Bizpoint — March 1, 2017 at 10:02 am

Unii mai şi plătesc erorile comise

by

yahooConform relatărilor din mass-media de peste ocean, Yahoo a acceptat să încaseze cu 350 milioane USD mai puţin faţă de suma iniţială de 4,83 miliarde USD cu care compania a fost achiziţionată de către Verizon, din pricina numeroaselor sale probleme de securitate.

Tranzacţia a fost încheiată la jumătatea anului trecut, însă dezvăluirile ulterioare legate de scurgeri de date petrecute în anii 2013 şi 2014, şi care au afectat un miliard, respectiv 500 de milioane de conturi de utilizatori, precum şi evenimentele mai recente legate de hackerii care au falsificat cookie-uri pentru a dobândi acces la conturile clienţilor au condus la speculaţii privind reducerea sau chiar anularea ofertei de achiziţie.

În noiembrie 2016, în cadrul unei audieri SEC (Comisia Valorilor Mobiliare din Statele Unite), conducerea Yahoo a recunoscut pentru prima dată că unii membri ai personalului cunoşteau faptul că un hacker sponsorizat de o entitate guvernamentală a accesat reţeaua la scurt timp după un atac petrecut în 2014, că adevăratul cost al acestei penetrări era încă necunoscut şi că acel eveniment putea afecta înţelegerea cu Verizon.

După luni de speculaţii pe piaţă, Verizon a confirmat recent că va cumpăra miezul afacerii Yahoo pentru o sumă aproape de 4,48 miliarde USD. Tranzacţia este acum aşteptată să se încheie în al doilea trimestru al anului curent. Conform noilor termeni ai tranzacţiei, Yahoo şi Verizon vor împărţi costurile anchetei guvernamentale şi ale proceselor cu terţe părţi rezultate din intrările prin efracţie în reţea şi furturile de date, însă doar Yahoo va fi responsabilă pentru orice alte litigii născute din procese intentate de acţionari şi din rezultatele anchetei SEC.

Ancheta SEC urmează să elucideze dacă personalul responsabil din cadrul Yahoo a oferit informaţii relevante despre pătrunderile ilegale în reţeaua companiei sau nu. După încheierea tranzacţiei, Verizon a anunţat că intenţionează să combine tehnologia Yahoo de căutare, e-mail, messenger şi advertising cu activele dobândite în urma achiziţiei AOL din 2015, contra sumei de 4,4 miliarde USD.