Retail / Horeca — March 6, 2017 at 7:47 am

Inovația tehnologiei pentru vânzări avansează rapid

by

retailTehnologia din zona de vânzări atinge o creștere rapidă în ultimii ani, cunoscând noi soluții odată cu dezvoltarea calculatoarelor inteligente și a sistemelor ce pot rezolva problemele de marketing și vânzări. Cele mai noi inovații din zona companiilor de vânzări se leagă de aplicații controlate vocal, boți pentru chat, IoT, tehnologia wireless, asistenții de învățare virtuali dar și dronele pentru livrări.

Comercianții care investesc masiv în noile tehnologii doresc să se concentreze în special pe zona personalizării experienței clienților, pentru a oferi căi simple și total personalizate pentru fiecare client în parte. Colectarea datelor și inteligența artificială fac parte din pachetul de bază al acestei personalizări pentru creșterea atractivității prin personalizare. Pentru magazinele fizice de exemplu, sistemele de numărat oamenii inteligente, cu ajutorul tehnologiilor video și de detecție, pot ajuta comercianții să înțeleagă comportamentul cumpărătorilor, astfel având posibilitatea să își eficientizeze magazinele.

Tot comercianții se orientează rapid către tehnologiile de voce virtuală, care deși este la început deja ajută la sincronizarea listelor de cumpărături cu telefoanele inteligente ale clienților comerciantului Waitrose. Un alt asistent virtual, Echo, a fost lansat de Amazon, fiind deja integrat experimental în Marea Britanie, Austria și Germania. Aceste dispozitive utilizate prin voce ajută și la comunicarea cu alte servicii, precum Uber, BBC sau Spotify. Acest tip de dispozitive bine configurate pot ajuta utilizatorii să controleze orice doresc, începând cu comanda unui taxi, pizza sau chiar sa își personalizeze total plimbarea într-un magazin. Tehnologia de voce poate ajuta și la criptarea conturilor utilizatorilor prin tehnologia de recunoaștere vocală, ducând la eliminarea parolelor. Aceste tehnologii pot fi combinate cu asistenți virtuali personali pentru ca să ofere o experiență cu adevărat unică, în special în zona de vânzări. Eficiența și personalizarea sunt două funcții cheie ale asistenților virtuali, un exemplu de utilizare ar fi în realizarea și cumpărarea unei liste de ingrediente necesare în casă, fiind automat comandate anumite ingrediente preferate, înainte ca acestea să se termine.

Dronele pentru livrări devin populare pentru anumite distanțe sau pentru creșterea accesibilității, acestea fiind o tehnologie în creștere în viitorul apropiat. Deși în prezent sunt încă o tehnologie în implementare, uneori fiind interzise pentru anumite zone populate, avantajele acestora le vor face foarte populare și sigure în scurt timp. Livrarea de mâncare sau a unor documente care trebuie să ajungă repede la destinație sunt doar două cazuri unde dronele pot reprezenta un mare succes.