Expert IT — May 9, 2017 at 9:00 am

Managementul Reputatiei Online (ORM)

by
brandProcesul de creare a unui brand este complex, se dobandeste greu (poate sa dureze luni sau chiar ani) realizandu-se cu sume importante de bani.

Prin acesta, compania comunica valorile care stau la baza dezvoltarii sale. V-ati gandit ca in fiecare zi cineva discuta despre afacerea dvs: fie ca sunt clienti, directori ai companiei, angajati sau chiar concurenti? Depinde foarte mult in ce masura aceste informatii, odata aduse pe piata, ajuta compania sau dimpotriva critica serviciile furnizate. Internetul din ziua de azi permite unui singur utilizator sa influenteze sute, sau mii de persoane.

Retelele sociale pe Internet sunt in continua crestere, fapt care transforma comunitatea online intr-un mediu dinamic.

Toata munca depusa pentru crearea reputatiei poate fi prejudiciata rapid de catre un blogger suparat sau de catre un client rau intentionat, care posteaza diferite articole pe Internet.

Ganditi-va cata munca, reclame, bani investiti necesita lansarea unui produs, ca toate acestea sa fie spulberate in cateva minute.

Serviciile de management al reputatiei online sunt folosite pentru:

  • a masura si controla ceea ce spun oamenii despre companie si pentru a vedea cine sunt cei care citesc informatiile;
  • a fi informat continuu despre ce crede publicul tinta;
  • a sti, in timp real, ce comentarii negative au fost publicate despre companie, avand posibilitatea de a reactiona la timp.

Orice critica adusa companiei, trebuie analizata:

  • Daca este adevarata sa se prezinte motivele
  • Daca nu  este reala sa fie combatuta cu contra-argumente;
  • Intotdeauna trebuie sa fii cinstit si transparent in ceea ce transmiti.

Folosind instrumente adecvate, se poate monitoriza  si modela comportamentul clientilor targetati, construind astfel o reputatie online solida.
Sa nu uitam faptul ca trebuie sa fii mereu instiintat de miscarile strategice ale competitiei tale.

Mai multe detalii aici.