IoT powered by ALLIED TELESIS — September 14, 2017 at 8:10 am

Michael Johnson, Bridgestone: Digitalizarea necesită schimbare și transformare în fiecare parte a afacerii

by

mjCompaniile de automobile din întreaga lume se pregătesc pentru o schimbare importantă în următorul deceniu, pe măsură ce întregul ecosistem al vehiculelor este schimbat de noile modele de afaceri inspirate digital și care schimbă preferințele clienților. Și acest lucru ajunge până la locul în care cauciucul întâlnește drumul.

“Fiecare companie ar trebui să se uite la industria în care operează, la piața pe care o ocupă și la operațiunile interne”, spune Michael Johnson, VP pentru IT la EMEA la Bridgestone Europe, filiala din Bruxelles a corporației japoneze. “Economia partajată va avea un impact dramatic, deoarece proprietatea asupra activelor devine din ce în ce mai puțin importantă pentru oameni, iar mai mulți clienți doresc servicii mai degrabă decât produse. O mulțime de factori diferiți vor schimba modul în care oamenii consumă mașini și, în consecință, anvelopele pe care le folosesc. Și trebuie să înțelegem ce înseamnă asta pentru noi și cum participăm la noua economie “.

Dar adaptarea la noile modele de consum este doar o componentă a unei agende de digitizare la nivelul întregii companii care se conturează la Bridgestone Europe. “Digitalizarea necesită schimbare și transformare în fiecare parte a afacerii”, spune Johnson. “Nu poți face asta în serie. Viteza este esențială, iar modul tradițional de a gândi despre IT și despre afaceri, în general, trebuie să fie un lucru din trecut. Așa că, împreună cu explorarea modelelor de afaceri ale viitorului, utilizăm digitalizarea pentru a optimiza costurile și pentru a ne îmbunătăți eficiența. Ne transformăm departamentul IT, încercând să fim mai rapizi, mai creativi, mai puțini și mai responsabili pentru afacere. În același timp, renovăm nucleul, astfel încât să avem la dispoziție infrastructura IT și serviciile de aplicații corecte, cu capabilități de securitate și integrare adecvate. Pe măsură ce se dezvoltă noi modele de afaceri, acest lucru ne va asigura că avem o infrastructură solidă, stabilă, rezistentă, foarte securizată și disponibilă, pe care afacerea se poate conecta cu ușurință în viitor “.

În noiembrie 2016, Bridgestone Europe a extins un contract de 5 ani cu Fujitsu cu încă 3 ani pentru a-și gestiona întreaga infrastructură IT și pentru a-și găzdui aplicațiile de bază, acoperind serviciile centrelor de date, sistemele SAP, calculatoarele și imprimantele. “Deoarece se întâmplă transformarea digitală, trebuie să ne gândim complet diferit la furnizorii noștri, la partenerii noștri strategici. Parteneriatele cu companiile vor deveni din ce în ce mai importante, deoarece rapiditatea trebuie să fie susținută de un IT care este flexibil, scalabil și agil. Trebuie să aveți parteneriatele potrivite pentru ca, odată cu apariția unor noi modele de afaceri să aveți abilitățile potrivite, resursele potrivite, capacitatea potrivită și experiența din spatele dvs. “

Parteneriatul cu Fujitsu este un prim exemplu, spune Michael Johnso. “Încrederea și transparența conduc numeroase noi moduri de gândire și coinovare între cele două organizații. Nu vorbesc despre mizele de masă ale IT tradițional, cum ar fi cutiile și cablurile, dar mai mult despre ceea ce întreprinderea încearcă să facă și modul în care serviciile, produsele și oamenii de la Fujitsu pot contribui la acest lucru. Prin acest parteneriat în Europa am reușit să transformăm complet organizația noastră IT, infrastructura noastră și serviciile noastre de bază – și, într-adevăr, percepția funcției IT în cadrul companiei. Stabilitatea operațiunilor și îmbunătățirile semnificative ale costurilor furnizării serviciilor IT principale ne permit să direcționăm mai multe investiții către alte părți ale afacerii, oferind felul de rezultate pe care întreprinderea dorește să le vadă “.

“Oportunitățile de afaceri pe care IoT le prezintă pentru Bridgestone sunt multe și variate. Ne uităm la modul în care putem valorifica IoT și digitalizarea pentru a schimba experiența consumatorilor. Ne uităm la asta pentru a simplifica și automatiza procesele interne de afaceri. Apoi îl folosim pentru a înțelege cum vor apărea noi afaceri, noi piețe și noi modalități de a intra pe piață. IoT este o amenințare și o oportunitate pentru fiecare organizație. Este o chestiune dacă vă îmbarcați într-o călătorie care vă va permite să recoltați această oportunitate, transformați-o într-un avantaj competitiv, altfel veți cădea în urmă și IoT se va transforma într-o amenințare care va cauza o perturbare a companiei dvs.”