Mobilitate — October 5, 2017 at 10:14 am

Noi provocări în administrarea dispozitivelor mobile în companii

by

Mobilitate

Pe măsură ce companiile devin din ce în ce mai dependente de tehnologia mobilă, gestionarea dispozitivelor interconectate devine o provocare serioasă. Recentele tendințe în gestionarea dispozitivelor mobile oferă întreprinderilor avantaje, în contextul în care mobilitatea a devenit rapid o prioritate majoră, atât în ceea ce privește angajamentul clientului și al părților interesate, cât și mobilitatea angajaților.

Veniturile globale pentru piața de enterprise mobility management (EMM) vor ajunge la peste 1,8 miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2017. Această cifră va crește la peste 3,3 miliarde dolari până la sfârșitul anului 2021. Aceasta reprezintă o medie anuală având o rată de creștere de 18% în următorii patru ani. De asemenea, piața EMEA pentru software-ul EMM va crește de la 565,8 milioane de dolari în 2017 la 839,9 milioane de dolari în 2021 la un CAGR de 8,2%, potrivit IDC.

Pe dispozitivul propriu (BYOD), 70% dintre angajații din domeniul informațiilor utilizează un smartphone cel puțin săptămânal la locul de muncă, 49% dintre aceștia alegând chiar ei dispozitivul, spre deosebire de lista aprobată de companie sau cu ajutorul unei companii aprobate de companie sau utilizând telefonul oferit de companie. Pentru a rămâne în fruntea strategiei mobile, companiile ar trebui să fie conștiente de o serie de tendințe. Una dintre cele mai importante tendințe în managementul mobilității întreprinderilor este conceptul de încredere în dispozitive, ceea ce înseamnă furnizarea unui certificat de încredere pentru dispozitivele utilizate. Atunci când o aplicație din cloud, cum ar fi Box sau Google Suite, conține informații extrem de sensibile, liderii IT trebuie să se asigure că dispozitivul utilizat pentru a accesa acea aplicație este gestionat și că respectă standardele de securitate ale companiei. Aceste dispozitive pot include desktop-uri, laptop-uri sau telefoane mobile.

Utilizatorii au posibilitatea de a-și înscrie dispozitivul în instrumentul de gestionare a mobilității și, odată ce aparatul devine “de încredere”, utilizatorul va avea acces la aplicație. Trust joacă, de asemenea, un rol în BYOD. Forța de muncă devine din ce în ce mai mult doritoare să utilizeze propriile dispozitive, mai ales între antreprenorii terți sau alți lucrători temporari. Furnizorii de dispozitive de gestionare a dispozitivelor mobile (MDM) răspund la acest lucru cu fluxuri de înregistrare inversate, unde un utilizator poate descărca portalul mobil de lucru fără să-și înregistreze dispozitivul pentru a fi controlat de către angajator.

O tendință care arată deja semne de exercitare a unei influențe reale în ceea ce privește managementul dispozitivelor mobile este „edge computing”. Acest lucru este în special pentru ca telefoanele mobile să genereze date tot mai mari. Într-un peisaj profesional din ce în ce mai mobil, abilitatea de a procesa date la marginea rețelei și aproape de sursa de origine este de neprețuit. Prin reducerea la minimum a presiunii asupra serviciilor de stocare în cloud, organizațiile pot asigura operații mai rapide prin latență redusă, trimițând doar cele mai relevante date către cloud. Prin împărțirea încărcării în acest fel, blocajele sunt mult reduse, dacă nu eliminate, în timp ce întreprinderile pot beneficia în același timp de avantajele suplimentare de îmbunătățire a calității serviciilor și de reducere a costurilor.

Creșterea dispozitivelor conectate și IoT nu ar putea, la început, să pară relevante pentru managerii IT pentru care MDM înseamnă să se străduiască să aducă tehnologia Shadow IT în firmă. Dar dispozitivele conectate prezintă riscuri mai mari pentru organizații, în special pentru că în general sunt atât de prost asigurate, după cum se observă în cazul atacurilor Mirai din ultimul an. Provocarea pentru furnizorii MDM / EMM este dublă: în primul rând, educarea utilizatorilor cu privire la riscurile dispozitivelor conectate neasigurate; și în al doilea rând, integrarea acestor dispozitive în platformele și instrumentele MDM existente, astfel încât managerii IT să aibă o vizibilitate completă a fiecărei mașini care se conectează la rețeaua corporativă. Adoptarea IoT va continua, în special în cazul dispozitivelor industriale IoT. Întreprinderile trebuie să se asigure că au o platformă centrală solidă pentru a se asigura că nu se vor pierde într-o rețea de dispozitive conectate.

VEEAM GDPRÎn viitorul apropiat, confidențialitatea și sensibilitatea în privința datelor cu caracter personal și a informațiilor de identificare personală (PII) vor continua să crească, deoarece sunt adoptate noi reglementări, cum ar fi GDPR, în timp ce consumatorii și publicul larg devin mai conștienți de cât de vulnerabili sunt informațiile lor. Organizațiile vor trebui să treacă la măsuri pentru a controla doar ceea ce trebuie gestionat, adică doar date corporative și doar active corporative. În mod obișnuit, acest lucru se va realiza cu abordări care nu necesită înregistrarea în gestionarea dispozitivelor, în special pentru dispozitivele deținute personal. Este posibil ca organizațiile să fie nevoite să implementeze instrumente care ajută la protecția datelor, dar și să minimizeze datele transferate și stocate pe dispozitiv. Va fi un accent mai mare pe mandatarea MDM pentru a elimina datele corporative pe un dispozitiv dacă este pierdut sau furat, precum și folosind criptarea pentru a proteja datele confidențiale.

Cele mai recente tendințe în MDM vor avea un impact asupra întreprinderilor și o strategie de securitate coerentă este singurul factor important. O politică de securitate eficientă începe cu organizațiile care își clasifică activele, identificând riscurile pentru aceste active și definind toleranța lor la risc. Acest lucru le va permite să determine care sunt riscurile pe care trebuie să le reducă și pe care ar putea să le accepte. Specialiștii spun că trebuie să existe un echilibru între securitate și experiență, deoarece dacă un utilizator întâlnește prea multă frecare accesând aplicațiile, va trece prin controlul de securitate și, în cele din urmă, nu va realiza beneficiile privind productivitatea.

Astăzi, un angajat poate cumpăra un smartphone, îl poate înscrie în managementul MDM și îl poate pune în funcțiune cu e-mailuri și aplicațiile lor corporative în decurs de 10 până la 15 minute. Specialiștii spun că în următoarele 12-18 luni, când Apple și Microsoft vor consolida suportul MDM în Mac OS X și Windows 10, mai multe organizații se vor întoarce la MDM pentru a gestiona lucrătorii terți, cum ar fi contractorii și partenerii de afaceri și dar și PC-urile angajaților.