Studii — October 27, 2017 at 4:18 am

Calea către leadership in economia digitală

by
digital transformationTransformarea digitală este un proces continuu, o călătorie măsurată în ani. Cei care au avut succes – liderii digitali – fac unele lucruri mai bine decât toți ceilalți. Experții KPMG mai știu că aceasta transformare este grea si nu este lipsită de riscuri, deoarece doar una din cinci organizații este în prezent calificată pentru a fi numită lider digital. Directorii IT care își iau în serios rolul de „agent al schimbării” și lucrează pro-activ cu ceilalți directori din organizație dar și cu alți lideri din ecosistem in coordonarea transformărilor digitale, au reușit să-și poziționeze organizațiile pe o poziție mai bună, cu șanse mai mari de reușită.

Rezultatele studiului referitor la conducerea afacerilor digitalizate „The route to digital business leadership”
fac parte dintr-o amplă cercetare efectuată de KPMG în colaborare cu Harvey Nash in 2017 in care au fost intervievați peste 4.400 de directorii IT la nivel global.
Principalele concluzii ale studiului sunt:
– Doar 18% dintre organizațiile respondente sunt lideri digitali;
– Este de patru ori mai probabil ca liderii digitali să fie foarte eficienți în promovarea inovației comparativ cu alte organizații;
– Liderii digitali sunt foarte eficienți în alinierea strategiei de afaceri cu cea de IT, cu o rată de două ori mai mare decât a altor organizații;
– Liderii digitali sunt adepți ai integrării sistemelor de baza clasice  cu noile tehnologii digitalizate
– Liderii digitali investesc agresiv în tehnologii inovatoare
– Liderii digitali sunt foarte eficace în alegerea celor mai potrivite tehnologii și arhitecturi.
În studiul realizat în anul 2017 de către Grupul Harvey Nash în colaborare cu KPMG, există un grup de respondenți (18%, mai puțin de unul din cinci) care sunt “foarte eficienți” în utilizarea tehnologiilor digitale pentru a-și dezvolta strategia de afaceri, așa numiti “lideri digitali”.
Pe baza unei analize extinse a datelor din studiu, a experienței profesionale a firmelor membre KPMG și a discuțiilor cu clienții, au fost identificate patru categorii de bune practici, care diferențiază “liderii digitali” de celelalte organizații. Raportul descrie în detaliu fiecare din următoarele puncte:
1. Construirea unei infrastructuri stabile și sigure – Infrastructura și aplicațiile trebuie să fie proiectate astfel încât să poată detecta automat defecțiunile și să reacționeze corespunzător.
2. Investirea agresivă în tehnologii agile și perturbatoare – Liderii digitali investesc agresiv în tehnologii agile și perturbatoare, incluzând metodologii agile, cloud, automatizarea muncii și inteligența artificială.
3. Alinierea strategiei de afaceri cu cea de IT – Este foarte important pentru organizații să se asigure că strategia IT și de afaceri sunt strâns aliniate, deoarece o strategie de afaceri care nu este în mod intrinsec legată de tehnologie va duce la eșec.
4. Concentrarea pe inovație și creștere – Liderii digitali se concentrează mai mult pe inovare și creștere decât alte organizații. Inovația determină noi modele de afaceri și de operare; digitizarea proceselor de bază ale afacerii și crearea de noi fluxuri de venituri.
Calitatea de Lider Digital nu se limitează doar la companiile nou înființate, deși acestea au avantajul de a nu fi împovărate cu sisteme învechite și culturi înrădăcinate. Este bine cunoscut faptul că organizațiile care sunt de mai mult timp pe piață sunt mai cunoscute și au deja o bază de clienți existentă, iar de cele mai multe ori au și resurse care să susțină digitalizarea afacerii lor.
Dar cum devii lider digital? Au fost identificați șase pași pe care organizațiile îi pot urma pentru a diminua riscul eșecului și pentru a evolua cu succes în digitalizarea afacerii lor.
1. Educarea si atragerea directorilor executivi in procesul de digitalizare a afacerii
2. Reorganizarea companiei pentru a fi agilă și deschisă către inovare
3. Susținerea unui ecosistem de capabilități în cadrul companiei
4. Promovarea autonomiei in folosirea tehnologiei in afaceri
5. Acceptarea necesitații de a renunța la tehnologiile vechi
6. Inserarea programelor de schimbare a culturii organizaționale în toată compania