INTERVIU — November 22, 2017 at 1:33 pm

David Rosewell, Fujitsu: Procesele de co-creare aduc soluții eficiente pentru afaceri

by

Fujitsu-World-Tour-2017_KeyVisual_International_1099Una dintre temele abordate in cadrul Fujitsu Forum a fost planificarea si implementarea parcursului de transformare digitala, in vederea exploatarii noilor oportunitati de afaceri.  Pe acest subiect am discutat cu David Rosewell, Head of Strategy Business and application services EMEIA, Fujitsu.

Club IT&C: Transformarea digitală s-a transformat dintr-un buzzword  în realitate, în ultimii ani. Cum eviți să fii măturat de această realitate? Vor exista sectoare rămase neatinse de digitizare?
David Rosewell: Cred că lumea a devenit una a transformării digitale și vedem cum toate sectoarele sunt afectate de transformarea digitală, unele fiind mai perturbate decât altele în cadrul acestui proces. Cele mai mari schimbări ale digitalizării le vom vedea în viitorul apropiat. Le vedem deja în serviciile financiare, unde vedem apariția băncilor virtuale și în retail, unde magazinele online și sistemele de predictibilitate au devenit o parte importantă din business. Dar, cel puțin în ultimele luni, am văzut sectoare precum transportul sau utilitățile care profită din plin de beneficiile transformării digitale. Noul trend al digitalizării în transporturi transformă un călător anonim într-un pasager definit. Deci, nu cred că va rămâne vreun sector neatins de transformarea digitală, toți vor dori să profite de beneficiile acesteia, încurajați fiind de proiectele de succes. Oricum, succesul transformării digitale stă în oameni și în capacitățile acestora de a adopta tehnologia.

David Rosewell full
David Rosewell, Head of Strategy Business and application services EMEIA, Fujitsu

Club IT&C: Este transformarea digitală un subiect de discuție numai pentru departamentul IT?
David Rosewell: Cred că digital înseamnă tehnologie, ceea ce merge către departamentul IT, dar în același timp, transformarea digitală aduce o nouă ordine care afectează întreaga organizație, iar pentru a avea succes în transformarea digitală aceasta trebuie să fie cu adevărat end-to-end, pentru a avea impact începând din zona CEO, până la clienți, serviciile cu clienții și operațiunile financiare. Deci, digitalizarea va ajunge la toată lumea.

Club IT&C:  Transformarea digitală este în primul rând idee. O companie ar trebui să se miște rapid de la idee, până la momentul în care aceasta va aduce valoare companiei. Cum face o companie acest lucru?
David Rosewell: Credem că clienții noștri își cunosc bine afacerile, dar nu pot fi experți în cum pot utiliza digitalizarea și nici în noile tehnologii. Modul în care organizațiile pot obține rapid beneficiile digitalizării este cel al colaborării cu companii cu experiență, care să le livreze experiența și tehnologiile potrivite pentru afacerile lor. Procesele de co-creare devin zone cheie care aduc soluții eficiente și pot fi implementate rapid, în același timp fiind concepute pentru o scalare rapidă.

Club IT&C:  Pot companiile să grăbească digitalizarea și să se concentreze pentru a îmbunătăți productivitatea?
David Rosewell: Un exemplu vine de la Siemens, cu producția de turbine, unde procesul de control al calității a fost eficientizat prin tehnologiile digitale oferite și co-create împreună cu Fujitsu. Este vorba și de a risca prin implementarea și testarea unor tehnologii în teren, în etapele primare în mod intern printre angajați și partenerii care doresc să testeze noile tehnologii ale companiei, astfel crescând viteza de implementare.

Club IT&C:  Am asistat in cadrul forumului la o discuție despre necesitatea unei echipe de dezvoltare în companii. Pot întreprinderile mici sau mijlocii să își permită aceste costuri?
David Rosewell: Cred că poți avea o echipă scalată pentru dimensiunea companiei pe care o conduci. Dacă ești o mare multinațională poți investi într-un departament special care să dezvolte aplicații agile și personalizate. Dar dacă ești o companie mică atunci poate ar trebui să lucrezi cu toate departamentele existente. Deci consider că o parte cheie a digitalizării este legată de utilizarea unui ecosistem, pentru a lucra cu mari producători, cum este Fujitsu, sau mici organizații de tip start-up, sau organizații de cercetare și academice. Deci, ca organizație mică sau medie, digitalizarea cea mai eficientă vine prin colaborarea cu terți.

Club IT&C:  Companiile au achiziționat anterior diferite soluții, cum sunt cele de cloud, infrastructură și analiză. Care este calea simplă spre transformarea digitală?
David Rosewell: Companiile se orientează către părțile transformării digitale care aduc beneficii reale afacerii. Deci totul ține de prioritizarea tehnologiilor care aduc cel mai mare impact asupra afacerii și asupra clienților. Putem vedea transformarea digitală prin patru perspective diferite. Prima este inovarea în afaceri, a doua este implicarea clienților, a treia este productivitatea întreprinderii și a patra este bunul mers al companiei. Consider că prima perspectivă de luat în calcul este productivitatea întreprinderii, fiind importantă în digitalizarea procesului de operare existent al companiei, digitalizarea acestuia schimbând întreg mersul operațiunilor și al celor implicați în aceste operațiuni.

Club IT&C:  Va avea digitalizarea efecte asupra numărului de angajați? Va scădea numărul acestora?
David Rosewell: Da, dar nu neapărat va scădea. Digitalizarea va reduce numărul proceselor realizate de oameni, dacă ne uităm la exemple cum este cel al producției de turbine la Siemens, unde inspecțiile componentelor acestora au fost eficientizate prin tehnologii digitale ale Fujitsu, reducând orele de lucru ale echipelor de inspectori. Astfel, echipele de inspectori pot utiliza timpul recuperat pentru activități care aduc valoare proceselor de lucru, fără a mai fi prinși cu operațiuni ce sunt realizate mult mai eficient și rapid de tehnologie. Deci, dacă utilizezi o soluție care eliberează timpul angajaților, pentru implicarea acestora în procese mult mai valoroase, organizația iese în câștig. Este o decizie de afaceri, unde de exemplu, sectoarele publice și guvernamentale, nu implementează tehnologiile pentru a reduce volumul de lucru al angajaților, ci le orientează către public și clienți. Oricum, concluzia mea finală este că transformarea digitală înseamnă tot oameni.