Bizpoint — January 31, 2018 at 3:08 pm

Creşteri mai mici decât aşteptările

by

vanzariRecent publicat, indicele anual de vânzări online alcătuit de Capgemini, IMRG Capgemini e-Retail Sales Index arată o creştere de 12,1% pentru anul 2017, adică un nivel cu 2% mai mic decât previziunea de 14% şi semnificativ mai mic decât ritmul de creştere din 2016, care a atins 15,9%.

Conform analiştilor care întocmesc studiul, la încetinirea ritmului de creştere al vânzărilor online la nivel global au contribuit câţiva factori esenţiali, printre care se numără creşterea inflaţiei la nivel global şi creşterea generală a ratelor dobânzilor. Din aceleaşi motive, nici anul 2018 nu arată mai îmbucurător pentru comercianţii online.

De asemenea, ratele de creştere pentru vânzările online prin intermediul dispozitvelor precum telefoanele inteligente şi tabletele au fost sub nivelul din anul anterior. Creşterea lunară medie pentru vânzările prin telefoane inteligente între iulie şi decembrie 2017 au fost fost cu 50% mai mici decât ratele echivalente de creştere din 2016. Vânzările prin tablete au rămas relativ constante, ritmul de creştere ajungând în acest caz la doar 0,7%.

În ciuda acestor cifre şi a previziunilor nu tocmai optimiste pentru 2018, analiştii de la Capgemini susţin că acest an ar putea fi unul al intensificării adopţiei tehnologiei în comerţul online şi al intensificării experimentelor legate de vânzări, ceea ce ar putea produce un impact pozitiv în 2019. Printre tehnologiile menţionate se numără social media shopping, voice-driven shopping şi inteligenţa artificială.

Per ansamblu, comerţul cu amănuntul trece acum mult dincolo de bătălia tradiţională dintre online şi offline. Tendinţe emergente precum folosirea de dispozitive acţionate prin voce pentru comandarea online de bunuri şi obiecte automatizate conectate prin internet care îşi comandă propriile produse reprezintă doar câteva din progresele care schimbă modul în care clienţii achiziţionează bunuri şi servicii, forţând comercianţii să se adapteze la tendinţe.