Internet/Telecom — April 25, 2018 at 2:21 am

Facebook își adaptează setările de confidențialitate în conformitate cu GDPR

by

GDPRFacebook a prezentat noile setări de confidențialitate, dezvoltate pentru a respecta noua legislație europeană privind confidențialitatea care intră în vigoare luna viitoare, cunoscutul GDPR.

Rețeaua socială dorește să promoveze schimbările ca dovezi că ascultă cererile, de la utilizatori și parlamentari, despre cum colectează și vinde informații private, susținând că noua lege GDPR a fost o oportunitate de a investi și mai mult în platforma sa pentru viața privată în cadrul rețelei de socializare.

VEEAM GDPRÎntregul model de afaceri al companiei Facebook este construit pe colectarea cât mai multor informații despre fiecare utilizator și apoi pe utilizarea acestor informații pentru a obține cât mai mulți bani posibil. Asta a dus la o serie de decizii extrem de dubioase, din care părea că nu continuă să învețe nimic. Ca urmare a scandalului Cambridge Analytica, unde a fost dezvăluit că firma de analiză a reușit să sustragă detalii personale a peste 87 de milioane de oameni, totul doar după ce aceștia au accesat un joc de personalitate stupid, Facebook nu mai poate pretinde că nu este pe deplin conștient de reproșurile utilizatorilor și ale parlamentarilor. Iar în acest context, adaptarea la GDPR va avea un rol vital în lucrul cu datele personale ale oamenilor.

Printre cele mai importante modificări aduse setărilor de confidențialitate ale Facebook se numără o nouă abordare a pașilor de securizare a contului și o informare mai clară asupra modului în care sunt partajate informațiile confidențiale. Totuși, experții spun că rețeaua mai are multe goluri în securizarea totală, cum ar fi ușurința de a trece peste verificarea vârstei majoratului, sau lipsa unor moduri mai transparente și ușoare de schimbare a tuturor setărilor doar cu ajutorul unui model pre-definit, cum ar fi securizare totală, vizibilitate doar pentru prieteni, sau pentru toată lumea.