Studii — January 30, 2019 at 10:24 am

Întârziere majoră în transformare la nivel global

by

Digitalization, Digital Transformation ConceptÎn pofida ritmului alert al schimbărilor, cel mai recent studiu privind indicele de Transformare Digitală (TD), realizat de Dell Technologies, arată că programele de transformare digitală ale multor companii se află încă într-un stadiu incipient.

Acest lucru este evidențiat de 78% dintre liderii mediului de afaceri care recunosc că transformarea digitală ar trebui să fie mai răspândită la nivelul organizației lor. Mai mult de jumătate dintre liderii companiilor (51%) cred că se vor confrunta cu dificultăți în a satisface exigențele în schimbare ale clienților în următorii cinci ani, în timp ce aproape unul din trei respondenți (30%) este îngrijorat că organizația sa va rămâne în urmă.

Dell Technologies, în colaborare cu Intel și Vanson Bourne, au intervievat 4.600 de lideri ai mediului de afaceri (de la directori la conducerea executivă) din cadrul unor companii de dimensiuni medii și mari din toată lumea. Scopul studiului a fost evaluarea eforturilor de transformare ale organizațiilor acestora.

Studiul a arătat că piețele emergente sunt cele mai mature din punct de vedere digital, primele trei locuri la nivel mondial fiind ocupate de India, Brazilia și Thailanda. În schimb, piețele dezvoltate rămân în urmă: Japonia, Danemarca și Franța au obținut cele mai mici punctaje în materie de maturitate digitală. În plus, piețele emergente sunt mai încrezătoare în capacitatea lor „de a genera schimbare mai degrabă decât a li se induce schimbare” (53%), în comparație cu doar 40% în țările dezvoltate.

În urma tendințelor

Indicele TD II se bazează pe primul indice TD, lansat în 2016. Comparația între cei doi ani evidențiază că evoluția a fost lentă, organizațiile reușind cu greu să mențină ritmul amețitor al schimbărilor. Deși procentajul adoptatorilor digitali a crescut, nu au existat progrese la vârf. Aproape patru din zece companii (39%) continuă să facă parte din cele două grupuri care sunt cele mai puțin mature din punct de vedere digital (codașii și urmăritorii digitali).

„În viitorul apropiat, fiecare organizație va trebui să fie una digitală, dar cercetările noastre arată că majoritatea dintre ele mai au mult de muncă”, a declarat Michael Dell, președinte și CEO al Dell Technologies. „Organizațiile trebuie să își modernizeze tehnologia pentru a lua parte la transformarea digitală, o oportunitate fără precedent. Iar momentul pentru a acționa este acum.”

Grupuri de referință Descriere Prezent, global 2016, global
Lideri digitali Transformarea digitală este întipărită în ADN-ul lor 5% 5%
Adoptatori digitali Au implementat un plan digital matur, investiții și inovații 23% 14%
Evaluatori digitali Adoptă treptat transformarea digitală; planuri și investiții viitoare 33% 34%
Urmăritori digitali Fac foarte puține investiții în digitalizare; încep să facă planuri într-un mod timid 30% 32%
Codași digitali Nu au un plan digital; au implementat foarte puține inițiative și investiții 9% 15%

Obstacole în calea transformării și încrederii

Constatările studiului arată, de asemenea, că liderii sunt pe punctul de a intra într-o criză de încredere, 91% dintre aceștia fiind descurajați de persistența obstacolelor.

Principalele cinci obstacole din calea reușitei transformării digitale:

  1. Preocupările privind confidențialitatea și securitatea datelor (locul al cincilea în 2016)
  2. Lipsa bugetelor și resurselor
  3. Lipsa abilităților și cunoștințelor de specialitate potrivite la nivel intern
  4. Modificările legislative și de reglementare (locul al nouălea în 2016)
  5. Cultură digitală imatură

Aproape jumătate dintre respondenți (49%) cred că organizația lor va reuși cu greu să-și păstreze credibilitatea în următorii cinci ani. Aproape o treime dintre aceștia (32%) nu cred că propria organizație va respecta reglementările (cum ar fi Regulamentul general al UE privind protecția datelor). Unul din trei nu crede că organizația sa poate proteja datele angajaților sau ale clienților.

Planuri pentru realizarea viitorului digital

Liderii au prezentat priorități și investiții comune care să ajute transformarea în viitor, printre care o atenție sporită acordată forței de muncă, securității și tehnologiei informației. 46% dintre organizații dezvoltă abilități și aptitudini digitale interne, de exemplu învățând toți angajații cum să programeze, în creștere de la 27% în 2016.

Principalele investiții în tehnologie în următorii 1 – 3 ani:

  1. Securitatea cibernetică
  2. Tehnologia internetului lucrurilor (Internet of Things)
  3. Mediul multi-cloud
  4. Inteligența artificială
  5. Abordarea orientată spre tehnica de calcul

Performanțele viitoare ale organizațiilor vor depinde de măsurile pe care le iau astăzi. De exemplu, Draper, un client al Dell Technologies, desfășura în mod tradițional activități de cercetare în domeniul apărării, dar începe tranziția spre domenii mai comerciale, cum ar fi științele biomedicale.

„Tehnologia ne permite să continuăm să rezolvăm cele mai dificile probleme ale lumii, de la infrastructura și serviciile care stau la baza inovațiilor noastre la tehnologiile experimentale pe care le folosim, de exemplu, pentru a preveni diferite boli”, a declarat Mike Crones, CIO în cadrul Draper. „Nu am putea să testăm granițele cunoașterii și să ne numim o companie de inginerie și cercetare, dacă nu am fi o organizație complet transformată și modernă la toate nivelurile.”

Cele mai mature țări din punct de vedere digital:

  1. India
  2. Brazilia
  3. Thailanda
  4. Mexic
  5. Columbia

Cele mai puțin mature țări din punct de vedere digital:

  1. Japonia
  2. Danemarca
  3. Franța
  4. Belgia
  5. Singapore

Metodologia de cercetare

Pe perioada verii anului 2018, compania de cercetare independentă Vanson Bourne a intervievat 4.600 de lideri ai mediului de afaceri provenind din companii de dimensiuni medii și mari din 42 de țări/subregiuni, cu scopul de a evalua locul pe care îl ocupă acestea în Indicele Transformării Digitale al Dell Technologies. Vanson Bourne a clasificat eforturile de transformare digitală ale companiilor examinând strategiile IT, inițiativele de transformare a forței de muncă și percepția performanței acestora în comparație cu un standard de atribute ale organizațiilor digitale.