Studii — May 31, 2019 at 2:28 pm

Directorii executivi rescriu regulile în căutarea creșterii

by

Concept overcome difficulties to achieve victory

Două treimi dintre directorii executivi consideră că agilitatea este noua monedă în business și riscă să devină irelevanți dacă nu se adaptează, arată studiul KPMG CEO Outlook efectuat pe 1.300 de respondenți, inclusiv din România.

A 5-a ediție a studiului KPMG Global CEO Outlook relevă că mai mult de jumătate dintre directorii executivi (CEO) intervievați sunt încrezători în succes, dar sunt realiști, 53% estimând o creștere moderată de 2% pentru următorii trei ani (în scădere de la 55% in 2018). Similar cu ediția precedentă, liderii in afaceri mențin estimarea pozitivă pentru creșterea economiei globale în următorii trei ani, deși numărul acestora a scăzut de la 67% la 62% în ultimele 12 luni. Încrederea în viitor este întărită și de politicile de angajare, 36% dintre CEO estimând că vor crește numărul angajaților cu peste 6% in următorii trei ani.

“Un CEO de succes trebuie să fie un CEO agil”, spune Bill Thomas, Global Chairman KPMG International.  “Succesul într-un mediu volatil și incert necesită aptitudini diferite de leadership, mai ales in organizații mari, multinaționale. Nu mai este suficient să îți aperi poziția și să îți folosești forța economică pentru păstrarea avantajului în piață. Astăzi, liderii trebuie să accepte reorganizarea modelelor de afaceri prin noi parteneriate strategice, fuziuni și achiziții și îmbunătățirea aptitudinilor angajaților”, adaugă Bill Thomas.

“Liderii în afaceri se confruntă cu o eră a schimbării și incertitudinii economice fără precedent. Navigând în ape tulburi, directorii executivi creează agilitatea organizațională necesară astfel încât companiile să devină mai puternice pentru viitor. În fața mediului de afaceri impredictibil, modele de afaceri tradiționale ale organizațiilor trebuie regândite și adaptate noilor provocări de creștere”, spune Ramona Jurubiță, Country Managing Partner, KPMG în România.

Schimbarea climatică, în topul riscurilor

CEO au indicat schimbarea climatică drept cel mai mare risc pentru creșterea organizației lor, pentru prima dată în cinci ani când aceasta a detronat riscurile tehnologice, teritoriale, cyber și operaționale. Dar diferența redusă între ele zugrăvește imaginea unui mediu complex, în continuă schimbare.

Neconcordanța în inovație

Majoritatea CEO (84%) cred o cultură a “eșecului rapid” este necesară în piața curentă, astfel încât lecțiile din eșecuri să fie învățate repede, însă doar 56% dintre cei intervievați au afirmat că această cultură este implementată în organizația lor. Mai mult de 8 din 10 CEO (84%) încearcă să schimbe structura echipelor de conducere pentru a zdruncina status-quo-ul.

De la securitate IT la inovație

Aspectele IT continuă să ocupe poziții de top în agenda CEO, deși în scădere, de pe locul 2 anul trecut, pe locul 4 în această ediție. În 2019, o proporție mai mare din CEO (69% față de 55% în 2018) consideră că dezvoltarea unei strategii robuste pentru securitatea IT este esențială pentru consolidarea încrederii părților interesate, iar majoritatea (71%) consideră securitatea IT drept factor cheie în strategia de inovare.

Achiziționarea expertizei prin Fuziuni și Achiziții

Pentru mulți lideri în afaceri, Fuziunile & Achizițiile reprezintă cea mai bună oportunitate pentru a ține pasul cu capabilitățile digitale. O strategie proactivă în această privință este inclusă ca prioritate în agenda a 84% dintre CEO cu un apetit moderat sau crescut pentru M&A în următorii trei ani. Implementarea acestui trend poate transforma prin fuziuni și achiziții modelul de afaceri mai repede decât creșterea organică.

Investițiile de capital

Prioritizând între achiziția de noi tehnologii sau dezvoltarea forței de muncă pentru creșterea flexibilității organizației, liderii în afaceri incluși în studiu au preferat tehnologia într-o proporție de 2 la 1 (68% vs 32%).

“Studiul din acest an relevă că am intrat într-o nouă era a leadership-ului. Agilitatea provine din echilibrul între instinctul unui CEO și încrederea în date. Pentru decizii strategice, trebuie eliminate datele tendențioase. Nu mai este suficient să căutam big data, însă liderii în afaceri trebuie să aplice tehnologia pentru identificarea datelor de calitate. Numai în acest mod vor putea genera abilitatea de creștere a organizației”, adaugă Bill Thomas.

Pentru mai multe detalii despre studii, accesați site-ul http://www.kpmg.com/CEOoutlook.