Analiza — August 10, 2019 at 9:29 am

Cele mai importante etape pentru managementul de cost al multi-cloud

by

Manager Offering Cloud Containing Connected Nodes Gândirea strategică și planificarea atentă vă pot ajuta să obțineți valoarea maximă din mediul multi-cloud, experții oferind mai multe sfaturi pentru a vă ajuta să începeți în această zonă. Gestionarea costurilor multi-cloud ar trebui să fie o prioritate de la început. În timp ce cloud-ul are inițial costuri relativ scăzute, încărcarea cloud-ului în timp real și tratarea mai multor furnizori de cloud pot fi dificile. Bugetarea prea gravă nu este modalitatea de a merge cu mai mulți cloud , deoarece caracteristicile vitale precum managementul, monitorizarea și securitatea nu ar trebui să fie afectate din cauza etichetelor lor de preț.

Întreprinderile trebuie să înțeleagă și să își evalueze nevoile și furnizorii care oferă cele mai bune prețuri, la fel cum, este esențial să se înțeleagă modelele cererii de încărcare de lucru pentru a arbitra costurile între furnizori și a contracta eficient serviciile la cerere. În cloud, stocarea elastică poate fi mai puțin costisitoare la un furnizor decât la altul care ar putea avea costuri reduse ale procesorului. De asemenea, este important să înțelegeți care sunt capabilitățile, cum ar fi serviciile sau instrumentele terță parte, pentru a face față încărcărilor de lucru. Astfel, în unele cazuri, poate fi mai eficient să alegi un furnizor de infrastructură de bază sau chiar să păstrezi un mediu intern existent.

O planificare atentă în avans este întotdeauna necesară pentru gestionarea eficientă a costurilor multi-cloud. Evaluați toate opțiunile disponibile și alegeți una cu o arhitectură cloud-nativă care este cea mai potrivită pentru volumul de lucru. Evaluați-vă toate sarcinile de lucru locale și prioritizați și migrați încărcările de lucru care vor obține cele mai mari beneficii. Nu lucrați orbește și transferați volumul de lucru în cloud, deoarece unele încărcări ar putea fi pur și simplu retrase în loc de a fi trimise în cloud. Astfel, planificarea și evaluarea inițială vor asigura optimizarea costurilor încă din prima zi a multi-cloud.

Organizațiile implementează adesea componente ale aplicațiilor în medii de tip cloud multiple, conform cerințelor afacerii. Cu toate acestea, această abordare, atunci când este făcută fără a lua în considerare implicațiile sale mai mari, din lumea reală, poate duce la costuri mai mari. Folosirea fluxurilor de lucru ale aplicațiilor și a relațiilor, împreună cu cerințele afacerii pot reduce fluxurile de date dincolo de granițele cloud-ului.

Monitorizarea continuă a utilizării infrastructurii este o modalitate extrem de eficientă de a asigura că resursele și banii nu sunt irosiți într-un mediu multi-cloud. Există o multime de exemple in care clienții intenționează să dezvolte resurse suplimentare semnificative in cadrul Azure sau AWS, pentru ca apoi să obțină o creștere semnificativă a costurilor. Știm cu toții că platformele publice de cloud oferă ocazia de a adapta resursele în sus și în jos la cerere, dar acest lucru oferă doar un avantaj de cost în cazul în care utilizarea este gestionată eficient și resursele insuficient utilizate sunt evitate.

Metodele de clasificare și organizare sunt esențiale pentru gestionarea costurilor multiple. Omiterea acestui pas poate duce la transferuri scumpe de date care necesită transferul datelor de la o platformă la alta. Segregarea datelor pe platformele multi-cloud pentru a servi aplicațiile și sistemele locale este favorabilă în fața replicării datelor pe platformele cloud.

Gestionarea costurilor cu multi-cloud trebuie tratată ca o inițiativă continuă și nu ca o activitate unică, organizațiile fiind sfătuite să nu presupună imediat că vor exista economii de costuri. Adevărul simplu este că gestionarea multi-cloud în mod eficient durează mai mult timp și necesită planificare adecvată pentru a asigura implementarea în cadrul unităților și echipelor dintr-o organizație. Organizațiile bazate pe costuri depun efortul de a alinia costurile cloud la indicatorii de performanță cheie ai afacerii, de exemplu, calculând costul pe utilizator pe lună sau costul pe document pe lună.

Un mediu multi-cloud oferă organizației o flexibilitate extraordinară în implementarea și susținerea aplicațiilor critice. Cu toate acestea, dacă mediile multi-cloud sunt lăsate neangajate, costurile asociate pot scăpa de sub control destul de repede, din cauza unor straturi suplimentare de complexitate. Companiile se confruntă deseori cu costuri ascunse asociate migrărilor de date inutile în cloud inutile, pentru ca în cele din urmă să nu reușească să implementeze resursele cloud la un cost care să se potrivească cel mai bine nevoilor afacerii.

Cea mai mare greșeală în gestionarea a costurilor în rândul utilizatorilor este că nu înțeleg că furnizorul de cloud nu este responsabil pentru datele și alte active stocate. Există deseori încălcări ale datelor, iar organizațiile care își încredințează în mod eronat încrederea în furnizorii lor de cloud sunt adesea lăsați să păstreze responsabilitatea după un atac. Astfel, acest lucru nu numai că crește costurile pentru a adăuga controalele de securitate după încălcare, dar încălcarea în sine este foarte costisitoare.