Analiza — September 2, 2019 at 3:21 pm

Cei mai importanţi factori de risc la ora actuală

by

Data security Un recent raport, intitulat Workplace behavior survey şi publicat de firma de securitate Gurucul, arată că aproape un sfert (24%) din angajaţii companiilor ar fi în stare să fure informaţii sensibile despre companie dacă asta i-ar ajuta să aplice pentru o poziţie mai bună în cadrul unei firme competitoare.

Studiul, la care au participat sute de profesionişti în securitate IT, a mai descoperit că 12% din respondenţi au recunoscut că îşi petrec o parte din timpul de muncă încercând să găsească o slujbă mai bună, iar peste un sfert dintre aceştia (27%) au declarat că ar duce date ale companiei la care lucrează acum la o firmă concurentă dacă ar fi nevoie de aşa ceva ca să ocupe o poziţie mai bună acolo.

Conform studiului, angajaţii nemulţumiţi continuă să se numere printre cele mai importante ameninţări interne pentru o firmă. După angajaţi, furnizorii de servicii gestionate de la distanţă (34%) şi dezvoltatorii de aplicaţii (30%) conduc în topul surselor de risc pentru o companie, iar cei mai predispuşi la fraude interne sunt oamenii care lucrează în departamentul financiar (32%), urmaţi fiind de zona de management (17%) şi de cea de dezvoltare de noi produse (16%).

Ameninţările interne constituie – cu rea voinţă sau accidentale – reprezintă o problemă serioasă de securitate informatică pentru organizaţii, deoarece ele pot provoca daune semnificative şi sunt adesea mult mai greu de detectat şi prevenit decât atacurile din exterior.

Studiul mai arată că 44% din respondenţi petrec cel puţin o oră pe zi pe site-uri web nelegate strict de muncă. În plus, angajaţii din firmele mari sunt mai predispuşi să navigheze pe net doar de distracţie. În fine, navigarea în mediile sociale şi pe site-urile media constituie cea mai populară activitate online nelegată de muncă.

Având în vedere aceste riscuri, aproape trei sferturi (74%) din respondenţi au declarat că au întărit măsurile de acces pentru terţe părţi în cadrul organizaţiei pentru a reduce probabilitatea de infracţiuni comise de terţi. Procentul ajunge la 80% pentru cei care lucrează în domeniile financiar şi al comerţului cu amănuntul.