Smart City — November 13, 2019 at 11:17 am

IoT Home nu se află încă la nivelul adopției masive

by

Smart Home

În timp ce 54% dintre consumatori declară că internetul este o parte integrantă a vieții lor sociale, aproape jumătate dintre aceștia (45%) caută în mod activ să-și limiteze timpul de utilizare a telefoanelor inteligente și a altor dispozitive cu acces la internet. Iar acest ultim procent crește la 53% în rândul consumatorilor cu vârsta între 25 și 34 de ani, conform studiului EY Decoding the digital home, care evaluează atitudinea consumatorilor față de o serie de servicii de tehnologie, de media și divertisment și telecomunicații (TMT) utilizate în gospodăriile din patru țări: Franța, Olanda, Regatul Unit și SUA.

Studiul indică faptul că ratele de adoptare a produselor și serviciilor pentru casele inteligente par favorabile (serviciile de utilități inteligente înregistrând cele mai bune perspective de adoptare în următorii cinci ani), dar actuala explozie a conectivității amenință să submineze încrederea consumatorilor. Majoritatea respondenților (72% la nivelul celor patru piețe) au declarat că sunt precauți în ceea ce privește divulgarea datelor cu caracter personal, în timp ce 41% dintre respondenții din SUA și Regatul Unit nu cred că datele lor vor fi vreodată pe deplin sigure.

Se observă astfel că gospodăriile zilelor noastre devin hipersensibile în privința divulgării datelor cu caracter personal, iar acest aspect, dacă nu este soluționat, ar putea afecta dezvoltarea Internetului Lucrurilor (Internet of Things) în rândul consumatorilor. 43% dintre respondenți nu sunt convinși că recentele schimbări legislative le pot proteja în mod corespunzător profilul de date.

În acest context, companiile trebuie să facă mai mult decât simple declarații standard de conformitate, să aducă tema protecţiei datelor în centrul interacțiunii cu clienții și pe agenda lor de inovare a serviciilor.

Complexitatea ofertelor riscă să îndepărteze consumatorii
Studiul relevă un sentiment tot mai puternic de confuzie în rândul consumatorilor pe fondul unei oferte complicate a pachetelor de servicii de bandă largă. 42% dintre respondenții din Franța au declarat că li se pare dificil să aleagă serviciile sau pachetele potrivite nevoilor lor. Respondenții din Regatul Unit (32%), SUA (30%) și Olanda (27%) oglindesc și ei acest sentiment. La nivelul tuturor piețelor, aproape jumătate dintre consumatori (48%) au declarat că, din prezentările de oferte, este greu de înțeles care pachete de servicii de internet reprezintă cea mai bună ofertă.

În același timp, aproape un sfert dintre consumatorii din SUA și Regatul Unit (24% pe ambele piețe) au dificultăți în a găsi conținutul favorit, într-un ecosistem de servicii pe care îl consideră aglomerat. Acest procent crește la 34% în SUA și 39% în Regatul Unit în rândul celor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, ceea ce indică faptul că este posibil ca tinerilor consumatorii să le fie la fel de dificil de navigat în lumea digitală.

Serviciile de streaming reprezintă o provocare pentru televiziunea tradițională
Serviciile de streaming continuă să redefinească modul în care gospodăriile consumă conținut, potrivit studiului. Aproape o treime dintre respondenți (32%) evoluează către un comportament care presupune streaming de pe dispozitive multiple, în timp ce 57% au declarat că, în gospodăria lor, se vizionează clipuri video scurte online. Această schimbare comportamentală este mai avansată în SUA, unde doar 38% dintre respondenți preferă canalele TV tradiționale, față de 51% în Regatul Unit și 67% în Olanda.

Cristian Carstoiu, EY Romania”Furnizorii de telecomunicații trebuie să-și redefinească publicul țintă și să găsească următoarea sursă de creștere a veniturilor ținând cont de ritmul accelerat al schimbării, mai rapid decât în alte industrii, generat de utilizatorii mai tineri care se îndepărtează de consumul de conținut oferit de televiziunea tradițională către clipurile scurte, accesate de pe dispozitive mobile. În plus, furnizorii de telecomunicații trebuie să țină cont de faptul că IoT Home nu se află încă la nivelul adopției masive și că utilizatorii nu-și doresc să plătească mai mult pentru un serviciu comercializat pe care îl percep ca pe o utilitate”, spune Cristian Cârstoiu, Partener, Departamentul de Asistență în afaceri, EY România.