COMUNICATE — December 23, 2019 at 10:50 am

Tendințe macro pentru anul 2020, de la Axis Communications

by

Axis 1[2]Fiind o companie tehnologică, Axis Communications este mereu la curent cu tendințele tehnologice de pe piață și le integrează în dezvoltarea produselor sale. În plus, urmărește identificarea tendințelor tehnologice ce vor afecta industria de securitate și de supraveghere în următoarele douăsprezece luni, dar și tendințele macro, care derivă din contextul economic, social și politic și au capacitatea de a influența industria de securitate într-un mod semnificativ.

1. Încrederea: legătura comună dintre tendințe
În viziunea Axis, conceptul de încredere este un element central. Din punct de vedere tehnologic, încrederea se referă în principal la securitatea cibernetică și la confidențialitate. Astfel, indiferent dacă vorbim de companii sau de persoane fizice, produsele și soluțiile tehnologice trebuie să ofere încredere și să fie protejate împotriva atacurile informatice, iar datele să fie procesate și stocate în mod responsabil.
Studiile arată că, de-a lungul anilor, încrederea în companii, guvern, media și chiar și ONG-uri, s-a redus. Motivele sunt nenumărate și variante – de la scepticism cu privire la folosirea datelor personale de către guvern și până la corectitudinea conținutului expus online. Astfel, incertitudinea continuă să crească și poate deveni principala amenințare.
În plus, datorită faptul că încrederea este o preocupare a utilizatorilor va avea un impact și asupra relațiilor dintre companii. Fie că este vorba de angajamente contractuale sau etică de lucru, tot mai multe organizații își vor alege partenerii în funcție de încrederea reciprocă, respectiv încrederea va fi principalul criteriu de alegere al unui partener.
În timp ce compania subscrie la afirmația „Etica începe acolo unde se termină legea”, este evidentă obligația de a respecta reglementările locale și internaționale acolo unde acestea există. Adoptarea Pactului Global al ONU este fundamentală pentru orice afacere care respectă valorile eticii, dar ar trebui considerată baza pentru inițiative interne suplimentare. Este esențială respectarea reglementărilor menite să asigure un comportament comercial responsabil – cum ar fi Regulamentul General Privind Protecția Datelor (GDPR) al Uniunii Europene.

2. Nevoia de siguranță
Dacă o tendință poate fi constantă, atunci nevoia de siguranță este primul exemplu. Fiind parte din piramida lui Maslow, securitatea completează nevoile fundamentale (aer, apă, mâncare, adăpost și căldură). Și chiar dacă dovezile ne arată că trăim într-o eră mai sigură ca niciodată, acest lucru nu este perceput de către oameni.

3. Durabilitate și mediul
Este imposibil să discutăm despre tendințe globale macro fără a menționa de necesitatea de a face îmbunătățiri semnificative cu privire la sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului, efectele negative cauzate de schimbările climatice fiind din ce în ce mai vizibile. Astfel, pentru ca o schimbare semnificativă să aibă loc, este nevoie de angajamente clare ale companiilor și ale utilizatorilor. Cu ajutorul tehnologiilor, putem urmări să reducem impactul asupra mediului, prin senzorii conectați și camerele de supraveghere putem monitoriza și gestiona resursele și energia în mediul urban.

4. Schimbarea dinamicii populației
Importanța tendințelor mai sus amintite este strâns legată de creșterea urbanizării. Mai mult de jumătate din populația lumii trăiește deja în orașe, acest procent urmând să atingă valoarea de 60% până în 2030. Se așteaptă ca în perioada anilor 2018 – 2030 mai mult de 150 de noi orașe să atingă pragul de 1 milion de oameni, iar 10 mega-orașe să atingă o populație de peste 10 milioane.
Astfel, nevoia de a folosi tehnologia pentru a gestiona mediul urban și de a oferi un suport populației devine un element critic. Așa a apărut conceptul de “smart city”, unde senzorii conectați și datele stocate sunt folosite pentru o mai bună eficientizare a intrastructurii și serviciilor.

5. Impactul politicii globale
Deși compnia dorește ca sectoarele industriale să nu fie afectate de către politicile globale și locale, experiențele din ultimii ani ne arată contrariul. Puterile globale folosesc comerțul comercial și industrial ca arme economice, fie prin tarifarea specială a anumitor mărfuri, fie prin diferite sancțiuni comerciale. Unul dintre obiectivele oricărui producător, inclusiv Axis, este de a asigura un mediu de business constant și posibilitatea de a oferi clienților acces la tehnologie.
În cele din urmă, rolul Axis este de a alinia obiectivele noastre comerciale cu principiile organizaționale și cu tendințele globale. Pentru a afla mai multe despre compania Axis și implicarea socială a companiei, te invităm să citești raportul de sustenabilitate.