Evenimente — January 30, 2020 at 12:52 pm

Noi informații privind colectarea automata și reciclarea ambalajelor la EuroShop

by

Return-to-retail-model-retailer-supports-2În cadrul expoziției EuroShop 2020,  retailerii europeni se pot informa pro activ cu privire la viitoarele programe de reciclare a recipientelor de băuturi în cadrul standului expozițional al liderului global în producția de sisteme de reciclare TOMRA. Regiuni precum Scoția, Portugalia, Anglia și Țara Galilor urmează să adopte sistemul de garanție  privind recipientele reutilizabile în următorii trei ani.  Acest tip de sisteme legiferează uneori implicarea magazinelor în colectarea recipientelor din plastic în vederea reciclării. Uniunea Europeană a impus, la rândul său, noi obiective de colectarea recipientelor din plastic.

Ce presupune sistemul garanție pentru retaileri?
În următorii 3 ani, legislația locală trebuie să se alinieze Directivei privind recipientele din plastic de unică folosință adoptată în 2019 de către Consiliul European, care impune statelor membre un grad de colectare de 90% al recipientelor (sticlelor) de plastic până în 2029, cu o țintă intermediară de 77% până în 2025.  Aceste ținte sunt menite să stopeze creșterea alarmantă a poluării cu plastic la nivel global, și în mod particular poluarea marină.
Sistemele de garanție privind recipientele reutilizabile (sistemele depozit) reprezintă o soluție reală pentru creșterea ratei de returnare a recipientelor din plastic. Aceste sisteme presupun adăugare unei mici sume cu titlu de garanție la prețul băuturii, sumă ce va fi returnată consumatorului atunci când acesta returnează recipientul gol pentru a fi reciclat. Stimulând în acest mod returnarea recipientelor, societatea va percepe valoarea financiară a materialului. Sistemele existente de garanție au înregistrat un grad de returnare a recipientelor de până la 99%, rezultat pe care niciun alt sistem de colectare nu a reușit să îl atingă.

Multe piețe internaționale au adoptat deja sistemele de garanție, iar legislația include cerințe de «returnare în magazin » ce obligă magazinele care pun băuturi pe piața să colecteze recipientele după utilizare în vederea reciclării. Cele mai performante sisteme de garanție din lume sunt sisteme de colectare la retailer, cu o rată de returnare de 93%. Sistemele de garanție în care nu sunt implicați retailerii au înregistrat o rată medie de returnare de 77%, cu piețe în care rata de returnare a fost de doar 48%.

În cazul modelului «returnării în magazin », magazinele atrag reciclatorii și au oportunitatea de a ajuta la reciclarea produselor vândute care pot altfel ajunge să polueze străzile, parcurile și oceanele. Consumatorii beneficiază de o locație de reciclare la îndemână, care deja face parte din rutina lor.  Consumatorii din întreaga lume sunt nerăbdători să participe la lupta împotriva deșeurilor de plastic. Un studiu desfășurat în 15 țări arată că 80% din populația intervievată este de acord cu introducerea sistemului de garanție.  Sistemele de garanție reprezintă o oportunitate ca retailerii să interacționeze cu proprii clienți pe probleme de care le pasă.

Pentru a face sistemele de returnare mai eficiente atât pentru consumator cât și pentru magazine, sistemele de garanție se bazează adesea pe utilizarea de « aparate de colectare automată »  care au capacitatea de a analiza și sorta recipientele în procesul de colectare spre reciclare. Aceste aparate numără instantaneu recipientele returnate, sortează și resping recipientele neconforme și returnează garanția persoanei care reciclează, mult mai repede decât ar putea să o facă un operator uman, manual.

Perspective privind sistemul de garanție si tehnologiile de colectare în detaliu la EuroShop
Retailerii care vor vizita TOMRA la EuroShop pot avea o perspectivă anticipată asupra sistemului de garanție, pot învăța cum să integreze reciclarea în beneficiul magazinelor lor. Pot primi informații valoroase cu privire la modul de funcționare a sistemelor de garanție, pot vedea și testa aparatele de colectare, pot discuta despre modalitățile de personalizare a acestor sisteme de colectare automată pentru nevoile proprii respectiv pentru nevoile impuse de spațiile pe care le au la dispoziție în magazin, vor afla cum să construiască o experiență de reciclat perfectă pentru clienții lor.