COMUNICATE — March 17, 2020 at 3:56 pm

Comercianții online și companiile de curierat au luat măsuri adecvate crizei COVID-19

by

ecommerceAsociația Română a Magazinelor Online (ARMO) și Asociația Operatorilor de Curierat din România (AOCR) informează cetățenii din România că atât comercianții online, cât și companiile de curierat membre ale celor două asociații au luat toate măsurile necesare pentru ca întregul flux logistic și de livrare aferent unei achiziții online să se desfășoare în condiții sigure, de igienă și sănătate pentru personalul și clienții noștri.

Printre măsurile luate de companiile membre ale celor două asociații, amintim:
• Operatorii din depozite poartă măști și mănuși de protecție;
• Depozitele și centrele logistice au fost dotate cu termometre non contact pentru verificarea temperaturii tuturor angajaților;
• Curierii care fac livrări la domiciliu vor purta măști și mănuși de protecție acolo unde situația o impune;
• Curierii au fost instruiți cum se pot proteja și cum îi pot proteja de asemenea pe clienți;
• A fost intensificată activitatea echipelor de curățenie din cadrul depozitelor, cu o atenție sporită acordată zonelor sociale;
• Spațiile de lucru și cele sociale din depozite și centrele logistice au fost dotate cu dezinfectant pentru mâini;
• Lockerele (puncte de livrare de proximitate) sunt dezinfectate înainte de fiecare alimentare cu colete;
• Personalul din birouri responsabil cu asigurarea tehnologiei din spatele comerțului electronic lucrează de acasă.

“În contextul situației generale rezultate de evoluția COVID-19 în România, măsurile luate de magazinele online și companiile de curierat asigură monitorizarea riguroasă a angajaților de pe întregul flux logistic dintre momentul în care o comandă este plasată online de către un client și momentul primirii respectivului colet. Fie că vorbim de operatorii din depozite sau de angajații firmelor de curierat, aceștia poartă măști și mănuși de protecție acolo unde este necesar, au fost instruiți cu privire la cum se pot proteja pe ei, dar și pe clienții pe care îi deservesc.
Ca regulă generală, de altfel, contactul social implicat de modelul comerțului electronic este redus la maximum: oamenii își comandă de acasă produsele dorite, deci nu sunt nevoiți să stea la nicio coadă, iar ulterior au acces la produsele dorite prin intermediul unui curier care este atent monitorizat și echipat cu echipament de protecție și dezinfectant pentru mâini”, a declarat Florinel Chiș, Director Executiv ARMO.

Companiile membre ARMO și AOCR depun eforturi consistente pentru a-i asigura pe toți clienții care apelează în această perioadă la comerțul electronic că fac o alegere sigură, mai ales în contextul apelului general lansat de autorități populației de evitare, pe cât posibil, a spațiilor publice și aglomerate. Alternativa reprezentată de comerțul electronic poate reduce suplimentar riscurile pentru clienți și curieri prin evitarea plăților în numerar și utilizarea, ca alternativă, a plăților online, cu cardul, la plasarea oricărei comenzi.