Retail / Horeca — April 22, 2020 at 1:42 pm

Ajutor pentru comercianţi în respectarea reglementărilor

by

OKI

În vremuri tot mai impredictibile, comercianţii trebuie să fie gata să reacţioneze rapid la schimbări rapide pe piaţă şi la apariţia de noi tendinţe.

Vârfurile pe care supermarket-urile, magazinele de alimente şi farmaciile le înregistrează în această perioadă reprezintă un fenomen pentru care mulţi comercianţi nu au avut cum să se pregătească. În vreme ce clienţii umplu spaţiile comerciale ca să cumpere ce au nevoie, comercianţii trebuie să fie preocupaţi de siguranţa clienţilor şi a personalului, precum şi de atenţionarea clienţilor, prin mijloace clare de comunicare, să păstreze calmul în astfel de vremuri tulburi.

“Comercianţii trec prin schimbări dramatice ale modului de operare a afacerii din pricina actualei crize globale declanşate de Covid – 19. Cererea crescută de produse critice în ţările supuse carantinei şi directivele guvernamentale legate de distanţarea socială pot genera confuzie şi neajunsuri în rândul cumpărătorilor. Folosirea unor afişe informative clare în magazine poate fi vitală pentru menţinerea unui mediu de lucru calm şi sigur în retail”, spune Javier Lopez, General Manager, Vertical Solutions EMEA, OKI Europe Ltd.

Comunicarea vizuală în magazin este critică pentru respectarea de către comercianţi a reglementărilor în permanentă schimbare. De exemplu, în actualul climat de afaceri, folosirea de stickere de podea poate ajuta comercianţii la respectarea distanţării sociale de către personal şi clienţi în interiorul magazinului, mai ales în cazul cozilor la plata bunurilor achiziţionate. Mai mult decât atât, folosirea de indicatoare poate contribui la uşurarea navigării clienţilor printre rafturi pentru localizarea bunurilor căutate, în vreme ce indicatoarele de raft şi cele de la picioare pot ajuta la comunicarea schimbărilor bruşte de situaţie, cum ar fi limitele de achiziţie sau nivelurile de stoc ale produselor respective. Pe măsură ce bunurile dispar rapid de pe rafturi, clienţii trebuie să ştie când vor reveni acele produse în stoc.

Odată cu schimbarea aproape zilnică a recomandărilor guvernamentale şi cu fluctuaţia disponibilităţii produselor, capacitatea de a adapta rapid mijloacele de informare devine esenţială pentru menţinerea unui mediu calm şi sigur de cumpărături. Cu toate astea, multor comercianţi le lipseşte flexibilitatea de a actualiza rapid astfel de mijloace de informare din magazine.

Comunicare vizuală la cerere pentru asigurarea clienţilor în vreme de criză

În mod obişnuit, comercianţii trebuie să aştepte ca indicatoarele de informare să fie trimise de la sediul central al firmei sau se bazează pe un furnizor extern de servicii de imprimare. Acest fapt poate conduce la timpi mari de aşteptare, ceea ce generează întârzieri în plasarea de mijloace vitale şi relevante de informare de către fiecare magazin.

Capacitatea de a reacţiona rapid la schimbări bruşte ale cererii înseamnă că aceşti comercianţi au nevoie de acces instantaneu la resurse care să permită imprimarea rapidă şi facilă, la faţa locului, a unei game diverse de mijloace de informare şi comunicare mesaje.

Flower_Accessory_banners_tcm70-237397Imprimantele proiectate special pentru piaţa de retail permit comercianţilor să se adapteze rapid la situaţii pe măsura apariţiei acestora prin imprimarea unei game diverse de mijloace de comunicare de eficienţă vizuală, chiar în cadrul magazinului, în funcţie de nevoi. Imprimantele compacte, cum sunt cele din seria C800 de la OKI, au fost optimizate pentru magazinele aglomerate, unde spaţiul reprezintă o resursă preţioasă. Aceste imprimante au loc în oficiile din spatele magazinului şi sunt suficient de prietenoase cu utilizatorul ca personalul obişnuit al magazinului să poate gestiona rapid sarcini de imprimare, cu un număr limitat de întreruperi ale celorlalte sarcini şi fără intervenţia altor membri ai personalului.

Imprimante puternice gata pentru retail şi pregătite pentru acoperirea nevoilor de comunicare

În ciuda spaţiului mic ocupat, imprimantele proiectate pentru retail pot produce mijloace tipărite de comunicare şi informare într-o gamă largă de dimensiuni, formate şi greutăţi, deservind o gamă diversă de nevoi în mediul comerţului cu amănuntul. Această gamă poate include indicatoare aeriene care să îndrume cumpărătorii prin magazin sau stickere de vitrină care să evidenţieze orele zilnice de funcţionare, precum şi bannere de sine stătătoare de până la 1,3 metri lungime, sau indicatoare de raft care să alerteze cumpărătorii asupra disponibilităţii stocului de produse şi a actualizărilor de politică, cum ar fi limitele de achiziţionare.

Imprimantele care suportă imprimarea pe medii impermeabile la lichide, cum sunt sticker-ele de podea, permit comercianţilor să ajute clienţii să respecte reglementările de distanţare socială, prin plasarea sticker-elor la distanţele potrivite între ele, astfel contribuind la siguranţa clienţilor şi personalului.

Pro imprimare

În vremuri tulburi, când apar evenimente neaşteptate, cum este Covid – 19, comercianţii ajung adesea acei eroi anonimi puşi sub presiune de clienţi şi autorităţi pentru a oferi sprijin populației. Clienţii pot repede deveni copleşiţi, dezorientaţi şi frustraţi. Abilitatea de a comunica clar cu ei prin intermediul indicatoarelor tipărite la comandă, cu o calitate profesională, permite comercianţilor să asigure păstrarea magazinului ca pe un mediu sigur şi paşnic pentru cumpărături.