Mobilitate, Retail / Horeca — April 25, 2020 at 5:10 pm

Tehnologia NFC transformă zona de retail

by

Near field communication (NFC) mobile phone payment.În timp ce tehnologia beacon rămâne populară în rândul comercianților de retail, tehnologia NFC a apărut ca un alt instrument valoros pentru a acumula informațiile despre clienți și pentru a transforma experiența de cumpărături.

Prin încorporarea etichetelor de pe raft, a pachetelor sau a produselor cu cipuri NFC, comercianții cu amănuntul permit comunicarea în două sensuri între acele elemente și smartphone-urile compatibile NFC ale clienților. Spre deosebire de balize, care transmit informații către cumpărători prin Bluetooth, tehnologia NFC permite clienților să decidă cum și când să interacționeze cu ambalajele sau afișajele inteligente ale unui magazin. Acest lucru se datorează faptului că clienții trebuie să țină telefonul la doar câțiva centimetri de cip pentru a activa transferul.

Iar apropierea necesară pentru funcționarea NFC contribuie la reputația tehnologiei ca opțiune sigură de plată mobilă. Trei platforme majore, Android Pay, Apple Pay și Samsung Pay, se bazează pe funcțiile NFC pentru a facilita tranzacțiile wireless între telefonul utilizatorului și cititorul de cipuri și sunt toate acceptate la o mare varietate de magazine.

Cu tot mai mulți comercianți care acceptă plăți cu portofel digital, viitorul tehnologiei este luminos. În următorul an sau doi, va deveni din ce în ce mai mainstream, cu siguranță cu grupuri mai tinere și mai experimentate, conform estimărilor experților. Deja, valoarea plăților activate NFC în SUA a crescut de la 3,5 miliarde de dolari în 2014 la 118 miliarde de dolari în 2018, iar creșterea reflectă probabil satisfacția consumatorilor cu rapiditatea, comoditatea și securitatea plăților de proximitate.

Dincolo de simplificarea plăților, tehnologia activată prin NFC creează oportunități non invazive pentru comercianți de a informa și convinge cumpărătorii. De exemplu, lanțul național de supermarketuri Kroger Co. a experimentat etichetele de raft inteligente ca o modalitate de a afișa informațiile despre produs, dar tehnologia permite, de asemenea, clienților să vizualizeze prețuri personalizate și să activeze promoții instantanee.

O farmacie și un centru de wellness situat în SUA, a implementat, de asemenea, etichete activate NFC pentru a provoca implicarea clienților. În acest sens, echipa a obținut un alt beneficiu, printr-o vizibilitate mai mare în tendințele de cumpărături. Potrivit unui comunicat de presă de la furnizorul soluției NFC, comercianții cu amănuntul pot învăța multe, comparând când sunt citite diferite etichete. Aceste informații permit managerilor să știe ce produse atrag cea mai multă atenție și care produse ar trebui să fie mutate într-un raft mai vizibil.