Studii — October 15, 2020 at 3:44 pm

Blocaj în dezvoltarea tehnologică: inovatiile companiilor eșuează înainte de lansare

by

Conform unei noi cercetări realizate de Kaspersky, 95% dintre șefii departamentelor de inovare din cadrul companiilor, la nivel global, recunosc faptul că proiectele lor eșuează adesea înainte de a fi lansate. Multe dintre aceste inovații nici măcar nu trec de etapa de dezvoltare (36%). De asemenea, lipsa de cooperare cu departamentele de securitate IT crește probabilitatea ca un proiect să nu fie lansat niciodată.

Deseori produsele noi dezvoltate de companii nu reușesc să aibă succes. Consola de jocuri Virtual Boy de la Nintendo care a fost concepută pentru a integra VR și fitness tracker-ul de la Nike FuelBand sunt ambele exemple ale unor nume sonore. După cum a arătat experiența General Electric (GE), nici transformarea proceselor interne nu are întotdeauna rezultatele dorite.

Cu toate acestea, eșecul produselor deja lansate este doar vârful aisbergului. Potrivit unui studiu Kaspersky, în cadrul căruia au fost chestionați 304 factori de decizie cu experiență în inovație, etapa de dezvoltare este considerată a fi cea mai dificilă pe tot parcursul „ciclului de viață al inovației”. Acest lucru este confirmat de o treime dintre respondenți (36%), pe baza experienței lor.

Imagine1Pentru majoritatea companiilor, principalul motiv al inovațiilor fără succes este reprezentat de lipsa unui plan și a unei structuri clare, o cincime dintre respondenți (19%) fiind de acord cu acest lucru. Asta înseamnă că abilitatea de a executa este la fel de importantă ca prezentarea unei idei remarcabile, pentru a transforma o perspectivă valoroasă într-o soluție concretă și profitabilă. Odată stabilit planul ce trebuie urmat, este necesar, de asemenea, ca acesta să fie revizuit periodic pentru a ține pasul cu activitatea concurenților, tendințele pieței și cu fluctuațiile industriei.

Securitatea cibernetică nu a fost menționată printre principalele motive pentru care eșuează proiectele. Cu toate acestea, există ideea împărtășită de 74% dintre respondenți că, prin excluderea unui Chief Information Security Officer (CISO) încă de la începutul procesului, companiile cresc probabilitatea ca produsul lor inovator să nu aibă succes. Acest lucru ar putea fi cauzat de incapacitatea de a adapta proiectele la reguli stricte de securitate cibernetică, mai mult de jumătate dintre respondenți (54%) considerând că politica de securitate IT din compania lor împiedică succesul inovației.

„Pentru ca o companie să inoveze ar trebui să-și asume anumite riscuri și să fie pregătită să treacă și prin unele eșecuri, deoarece acestea sunt inevitabile atunci când îți dorești ceva cu adevărat nou”, spune Alexander Moiseev, Chief Business Officer la Kaspersky. „Cu toate acestea, există câțiva pași practici care ar putea fi aplicați pentru a vă asigura că o tehnologie emergentă sau un produs ajunge să fie lansat cu succes. Securitatea cibernetică nu trebuie să fie o barieră corporativă în plus, dar ar trebui să fie o parte integrantă a proiectului. Asigurați-vă că păstrați CISO-ul la curent cu toate informațiile încă de la începutul procesului, atunci când planificați următoarea descoperire tehnologică pentru compania dumneavoastră.”

Întregul raport este disponibil aici.