Esential — November 3, 2020 at 1:45 pm

Semnal de alarmă: angajaţii sunt uitaţi în procesul de transformare digitală

by

digital transformationFirma de analiză IFS avertizează în cadrul unui recent raport publicat că firmele care vor să-şi vadă eforturile de transformare digitală încununate de succes ar trebui să acorde mai multă atenţie nevoilor şi dorinţelor propriilor angajaţi. Angajarea redusă a angajaţilor în cadrul procesului şi lipsa de angajament din partea acestora au fost identificate drept motive esenţiale pentru care multe din eforturile de transformare digitală eşuează.

Unii manageri de companii conştientizează acest pericol, însă în continuare întreprind prea puţine pentru remedierea situaţiei. Raportul IFS susţine că mai bine de un sfert din conducătorii de firme conştientizează importanţa angajaţilor în cadrul iniţiativelor de transformare digitală, iar peste o treime dintre ei au implicat şi departamentele de resurse umane în procesul de transformare.

Numai că implicarea acestui departament a fost descrisă mai degrabă ca un exerciţiu de “bifat căsuţe” în loc de un efort constant de asigurare a participării angajaţilor la transformări. Raportul atratage atenţia că implicarea mai profundă a angajaţilor în astfel de procese are sens, deoarece rezultatele mai bune obţinute duc la o rată mai mare de retenţie a acestor angajaţi în noile contexte de lucru.

„Oamenii pot juca un rol dublu în procesul de transformare: fie îl pot eficientiza, fie pot deveni o barieră”, notează autorii raportului. „Acest raport evidenţiază faptul că dacă transformarea digitală se poziţionează în jurul oamenilor şi dacă managementul schimbării este gestionat eficient, iar angajaţii sunt conştientizaţi şi motivaţi să sprijine transformarea, firmele au o şansă mult mai mare de a înregistra succes. Implicarea personalului firmei ar trebui văzută ca ingredientul secret care determină rezultatul