Business — March 3, 2021 at 8:06 pm

Etvas atrage o finanțare de un milion de euro

by

Start-up-ul fintech Etvas, localizat în Hamburg, care oferă servicii personalizate clienților băncilor și companiilor de asigurări prin intermediul unui marketplace, a atras o finanțare de un milion de euro. Platforma Etvas se bazează pe tehnologia AI și este deja utilizată de una dintre cele mai mari bănci din Germania.

Etvas, platforma software as service de tip B2B2C, a fost înființat în anul 2019 și funcționează sub forma unui marketplace, care pune în legătură, pe de o parte, parteneri din industria financiară – bănci și companii de asigurări cu furnizorii de servicii cu valoare adăugată. Etvas ajută astfel companiile să ofere clienților finali servicii personalizate, apropiate de nevoile lor curente, printr-o experiență digitală unică. Serviciile sunt sugerate consumatorilor pe baza unor criterii de înaltă relevanță – inclusiv instoricul lor financiar, prin intermediul algoritmilor machine learning.

Imagine2„Conceptul de servicii cu valoare adăugată vine să completeze nevoia tot mai mare a companiilor de a-și fideliza clienții și de a monetiza mai bine relația cu aceștia. Într-o piață tot mai competitivă, oferirea de extra-beneficii, într-un mod relevant, care are în spate tehnologia AI, devine elementul diferențiator”, explică Ilie Ghiciuc, co-fondator Etvas.

În prezent, platforma Etvas este dezvoltată cu ajutorul unei echipe de specialiști IT români. Fondurile atrase prin această finanțare vor fi utilizate pentru dezvoltarea platformei, ceea ce va impune, în perioada următoare și creșterea echipei de developeri.

Noutatea cu care vine Etvas este că toate serviciile sunt concentrate într-o singură platformă, printr-o soluție white-label sau integrată prin API ori SDK. Acest lucru permite customizarea rapidă și la costuri reduse a aplicațiilor sau site-urilor web ale băncilor sau companiilor de asigurări. Practic, partenerii de business selectează serviciile aflate pe marketplace și le adaugă în propriile aplicații, în funcție de nevoile clienților. Extra-beneficiile sunt deja negociate și organizate în ecosisteme. Acestea pot fi accesate la tarife fixe, lunare sau anuale. Odată implementată soluția, activarea unui extra-serviciu pentru clienții finali devine o operațiune de câteva minute.

Un prim ecosistem de servicii creat pe platforma Etvas este cel de securitate, ca răspuns al nevoii tot mai mari a consumatorilor pentru siguranța online și offline. Numărul și categoriile de servicii, oferite de furnizori atent selecționați, vor crește constant pe marketplace. În curând vor fi disponibile ecosisteme precum turism sau online shopping.

Printre investitori se numără două dintre cele mai importante fonduri de tip venture capital din Europa – High-Tech Gründerfonds și Main Incubator – fondul Plug and Play, din Silicon Valley și Sparkasse Bremen, care în ultima vreme și-a crescut interesul pentru investițiile în zona digital. De asemenea, Etvas a fost susținut printr-o investiție „pre-seed” și de către Next Commerce Accelerator, care are în spate investitori precum Edeka, Haspa, Tchibo și Beiersdorf.