Inovatii — March 30, 2021 at 10:48 pm

Xiaomi intră pe piața automobilelor electrice

by

xiaomi autoXiaomi își anunță intrarea pe piața automobilelor electrice inteligente printr-o notificare oficială către Bursa de Valori din Hong Kong (HKEX). Lei Jun, fondatorul, Președintele și CEO-ul Xiaomi, a declarat în cadrul evenimentului de lansare de astăzi că afacerea va fi operată de către o subsidiară deținută în întregime de Xiaomi, cu o investiție inițială de 10 miliarde RMB. Pe parcursul următorilor 10 ani, Xiaomi se angajează să investească în total circa 10 miliarde de USD. Lei Jun va avea și rolul de CEO al business-ului de automobile electrice inteligente.

„Decizia a fost luată după numeroase runde de negocieri cu toți partenerii Xiaomi și o consider explorarea supremă a unui domeniu complet nou”, a declarat Lei Jun. El a dezvăluit, de asemenea, că a supravegheat întregul efort al echipei executive Xiaomi în luarea deciziei.

Acesta a inclus cercetări riguroase și cuprinzătoare în industria vehiculelor electrice în ultimele 75 de zile – au avut loc 85 de întâlniri cu peste 200 de experți din industrie, patru dezbateri interne de management și două ședințe ale consiliului director. Sprijinul continuu al fanilor Mi și încrederea în valorile Xiaomi a determinat, de asemenea, compania să ia decizia finală.

Xiaomi se află la apogeu și a pus bazele intrării într-o nouă industrie: va începe să își construiască afacerea cu vehicule electrice inteligente. Începând de astăzi, Xiaomi și-a majorat capacitatea de a crea produse uimitoare, îmbunătățite constant, pe fondul concurenței mondiale acerbe pe segmentul telefoanelor mobile inteligente. Compania are o echipă de R&D formată din peste 10.000 de profesioniști cu înaltă calificare, a creat cel mai cuprinzător ecosistem de dispozitive IoT și se bucură de sprijinul unui număr foarte mare de fani Mi în întreaga lume. Până la sfârșitul anului 2020, Grupul deținea o rezervă de numerar de 108 miliarde RMB.

Înființată în 2010, Xiaomi nu a încetat niciodată să inoveze și se străduiește în permanență să își diversifice portofoliul. De-a lungul anilor, compania a lansat multe produse premiate, cum ar fi smartphone-urile sale și dispozitivele AIoT. În 2020, Xiaomi a devenit al treilea cel mai mare producător de telefoane mobile din lume. Până în al patrulea trimestru al anului 2020, numărul dispozitivelor conectate din ecosistemul AIoT al Xiaomi (în afară de smartphone-uri și de laptopuri) ajunsese la 325 de milioane, ceea ce îl face una dintre cele mai mari platforme IoT pentru consumatorii din întreaga lume.

Anunțul de intrare în industria vehiculelor electrice pune în mișcare strategia de dezvoltare Xiaomi din următoarea decadă și transmite lumii o nouă viziune strategică, mai clară. Prin implementarea strategiei de bază a “Smartphone X AIoT” la viteză maximă, Xiaomi nu numai că inovează pe segmentul telefoanelor inteligente, dar continuă să promoveze și dezvoltarea în domeniul unui nou stil de viață inteligent. Realizările sunt posibile cu ajutorul AIoT într-o manieră sistematică, oferindu-le utilizatorilor o experiență de viață mai cuprinzătoare, mai convenabilă și uimitoare.