NEW TECHNOLOGY powered by FUJITSU — May 13, 2021 at 9:37 am

De la fragil la agil: democratizarea și descentralizarea, soluții de supraviețuire pentru organizații

by

Fujitsu businessDe la începutul mileniului, liderii au fost conștienți de necesitatea de valorifica „agilitatea” organizațiilor în fața evoluției rapide a digitalului. Unii au ținut cont de acest fapt și s-au adaptat rapid. Alții, nu, și au rămas în urmă.

Însă, în 2020, COVID-19 a transformat afacerea – și întreaga lume – definitiv. Peste noapte, agilitatea și adaptabilitatea au ajuns, din aspirații, trăsături esențiale de supraviețuire pentru companii și a urmat o luptă disperată pentru menținerea pe linia de plutire.
Detaliile acestei schimbări neașteptate reies dintr-un sondaj, Fragile to Agile, realizat de Fujitsu la nivelul liderilor de afaceri.

Puterea oamenilor: democratizarea deciziilor și descentralizarea datelor  

Și înainte de COVID-19, companiile erau tot mai conștiente de nevoia de a îmbrățișa o cultură mai autonomă și mai încrezătoare.
Democratizarea deciziilor și descentralizarea datelor a fost un aspect important al capacității de a răspunde la schimbare și de a se îmbunătăți continuu prin decizii și acțiuni mai rapide, mai informate, care s-a accentuat în urma pandemiei.

Conform raportului peste jumătate (51%) dintre lideri de business doresc ca angajații să simtă că opiniile lor sunt ascultate. Poate și mai încurajator este faptul că 65% sunt, de asemenea, de acord că deciziile ar trebui luate de toată lumea din companie.

Dar este chiar așa de simplu?

Problema este că majoritatea organizațiilor recunosc că procesul de luare a deciziilor este centralizat. În ciuda faptului că liderii au intențiile corecte, acest lucru nu se reflectă în realitate – o poveste similară este și când analizăm schimbul de date.
Liderii spun că vor angajații să fie convinși că pot folosi datele pentru a îmbunătăți afacerea (49%) și pentru inovare (49%). Aproximativ 64%, spun că este logic să descentralizeze datele și să le acorde angajaților acces.

Totuși, aproape un sfert (24%) dintre respondenți cred că accesul sau utilizarea datelor de către angajați este prea riscant.
Dar cel puțin se apreciază că acest lucru trebuie să se schimbe. Aproximativ 68% dintre companii afirmă că acordarea angajaților accesului la date este mai importantă acum decât înainte de pandemie. Mai mult, 74% sunt de acord că utilizarea datelor de afaceri este esențială pentru supraviețuire în 2021.

Studiul „Fragile to Agile” arată și că încrederea este vitală pentru democratizarea deciziilor și descentralizarea datelor. Însă angajaților nu li se acordă, încă, încrederea necesară pentru a lua decizii și pentru a valorifica pe deplin potențialul datelor.
Iar aceasta este o provocare culturală pe care organizațiile trebuie să o depășească pentru a-și asigura succesul în 2021.

Cloud, ajutor pentru organizațiile democratizate și descentralizate

Cloud a fost extrem de util pentru organizații în timpul pandemiei, permițându-le să-și extindă infrastructura și operațiunile, să sprijine noi modalități de lucru și să adopte soluții tehnologice noi ca răspuns la problemele de afaceri imediate și viitoare.

Cloud-ul poate aduce mai multă valoare, iar raportul explorează modalitatea prin care organizațiile pot reimagina modul în care funcționează, descentralizează deciziile și se reacționează rapid când se confruntă cu probleme.

Viteza, capacitățile de inovare și dimensiunile cloud dovedesc că pot oferi experiențe mai bune clienților – iar capacitatea sa de a face datele accesibile și utilizabile într-un model descentralizat permite organizațiilor să ia decizii mai eficiente, mai rapid.

Un alt punct atins este importanța datelor găzduite în cloud în raport cu experiența clienților, majoritatea (69%) dintre respondenți fiind de acord cu această afirmație. Cu toate acestea, suntem ferm convinși că datele găzduite în cloud sunt la fel de importante pentru experiența angajaților și pentru luarea deciziilor.

În plus, în timp ce datele găzduite în cloud sunt, fără îndoială, semnificative, având capacitatea de a oferi informații curente – chiar și în timp real – datele vechi pot juca, de asemenea, un rol vital în înțelegerea tendințelor și comportamentelor pe termen lung.

De asemenea, 58% dintre respondenți recunosc importanța datelor vechi, indicând dorința de a învăța din trecut să planifice și să ia decizii pentru viitor și știind unde poate, și ar trebui să se îndrepte, organizația.

Cu toate acestea, nu este întotdeauna ușor să folosiți acest lucru pentru înțelegere și perspectivă, o provocare cheie și în care aveți nevoie de un partener care să înțeleagă cum să le permiteți organizațiilor să exploateze date vechi prin cloud și aplicații moderne.