Studii — August 27, 2021 at 9:22 am

Surprizele din zona GDPR

by

Gigantul S&P arată într-un recent raport, S&P Global Market Intelligence, realizat în colaborare cu firma de control al accesului la medii cloud Immuta, că, deşi firmele devin mai încrezătoare în date, multe dintre ele încă nu dispun de un ofiţer dedicat datelor (Chief Data Officer).

gdprDin discuţiile cu responsabili de date din SUA, Canada şi Europa, realizatorii raportului au ajuns la concluzia că 40% din firme le din aceste zone încă nu dispun de un ofiţer responsabil cu datele, deşi procentul este semnificativ mai mic în cazul firmelor mai mari.

Motivele principale sunt legate de lipsa oamenilor cu abilităţile necesare pentru a ocupa o asemenea poziţie (40%), şi, destul de surprinzător, lipsa de automatizare care să ajute în acest sens (30%).

Datele sunt adesea descrise ca fiind “petrolul secolului 21”, aşa că firmele caută tot mai des să le utilizeze în luarea de decizii de afaceri. Însă pentru a fi valoroase, datele trebuie să fie actuale, ceea ce reprezintă, de asemenea, o problemă în sine.

Aproape trei sferturi dintre cei chestionaţi (71%) au declarat că numărul departamentelor din firmă care folosesc date este în creştere continuă, iar 73% au adăugat că se aşteaptă ca acest număr să crească în anii care vin.

În acelaşi timp, majoritatea respondenţilor (55%) au spus că datele primite la analiză sunt adesea depăşite temporal. În ce priveşte viitorul, confidenţialitatea şi cerinţele de securitate vor fi principalele impedimente în calea utilizării eficiente a datelor pentru cei mai mulţi responsabili actuali cu datele (84%).