Analiza — September 2, 2021 at 11:23 am

O piaţă menită creşterii accentuate

by

Ca rezultat în principal al pandemiei, dar şi ca o consecinţă a unor noi intrări semnificative pe piaţă în ultimii doi ani, cum ar fi Microsoft şi Amazon, piaţa CPaaS (acronim pentru Communication Platform as-a-Service) devine o piaţă matură care, conform firmei de analiză Synergy Research Group, va ajunge să depăşească 5 miliarde USD în 2021, fiecare din cele patru regiuni geografice analizate dovedind creşteri puternice.

Cloud computing and technology network connection concept, Businessman hand holding icon cloud server tranfer data deviceMaturizarea acestei pieţe s-a datorat creşterii cererii pentru comunicaţii cloud, ceea ce a determinat, de altfel, şi intrarea de noi furnizori. După ce a fost în mod tradiţional dominată de firma Twilio, această piaţă are parte actualmente de nume noi, cum ar fi Sinch, Bandwidth şi Vonage. De asemenea, pe piaţă au pătruns nume precum Agora, Dolby.io şi Daily, nume care sunt axate pe comunicaţii IP-based care implică comunicaţii web în timp real. Însă cei mai mulţi analişti se aşteaptă ca giganţii Amazon şi Microsoft să fie cei care vor stârni o adevărată furtună, dat fiind statusul lor de furnizori de frunte de cloud computing.

Piaţa CPaaS a evoluat dincolo de interfeţele clasice API pentru mesagerie şi capabilităţi de voce pentru a adresa instanţe de utilizare mai sofisticate, care pot fi asimilate unor pieţe verticale. Conform unui studiu publicat cu ceva vreme în urmă de IDC, veniturile globale pentru piaţa CPaaS au atins 5,9 miliarde USD în 2020 şi sunt aşteptate să ajungă la 17,7 miliarde USD în 2024.

De la debutul pandemiei sanitare, au apărut noi instanţe de utilizare CPaaS în domenii precum medicina la distanţă, e-commerce şi retail. De exemplu, pe lângă utilizarea clasică de mesagerie text, clinicile de sănătate pot folosi CPaaS pentru activarea de săli de aşteptare virtuale şi pentru monitorizarea pacienţilor de la distanţă.

O altă zonă de creştere este reprezentată de comunicaţiile video programabile, pe măsură ce firmele au înlocuit comunicaţiile personale cu cele video. Acestea sunt tot mai folosite în banking, vânzări asistate video şi suport clienţi.

„Aplicaţiile primare ale CPaaS sunt concentrate actualmente pe consumer-based SMS, furnizând conectivitate de tip tranzacţional între dispozitive mobile şi servicii cloud emergente,” notează autorii raportului. „Însă această tehnologie va ajunge să furnizeze îmbunătăţiri semnificative ale comunicaţiilor de afaceri şi ale aplicaţiilor sofisticate de customer service, ceea ce va duce această piaţă la nivelul de 14 miliarde USD până în 2025. Credem că suntem abia la debutul evoluţiei CPaaS, deoarece angajarea sofisticată a clienţilor şi comunicaţiile avansate pot deveni elemente cheie de construcţie a viitoarelor instrumente de comunicaţii.”