Analiza — September 3, 2021 at 10:32 am

Creştere masivă a instrumentelor colaborative

by

Nu ar fi o noutate faptul că instrumentele de colaborare au devenit extrem de importante în cursul pandemiei pentru rolul lor în asigurarea productivităţii angajaţilor care s-au văzut nevoiţi să lucreze de la distanţă. Însă un nou studiu publicat de Gartner arată cât anume de importante au devenit ele.

Remote-Work-Trend-Report-MeetingsIntitulat The Gartner 2021 digital worker experience survey, studiul a fost realizat la finele anului 2020 în rândul unui număr de peste 10.000 de angajaţi din organizaţii cu peste 100 de angajaţi din SUA, Europa şi Asia-Pacific. Acelaşi studiu fusese realizat şi în primăvara anului 2019.

Principalul rezultat a fost acela că utilizarea soluţiilor de meeting online a explodat în timpul pandemiei. Aproape 80% din angajaţi au ajuns să folosească instrumente de colaborare la lucru în 2021, faţă de doar jumătate în 2019, ceea ce înseamnă practic o creştere de 44% de la debutul pandemiei.

De asemenea, instrumentele de mesagerie mobilă în timp real au cunoscut o creştere a utilizării, ajungând la un nivel de 80%. În acelaşi timp, dacă angajaţii raportau că petrec 63% din timpul alocat întâlnirilor celor faţă-în-faţă în 2019, procentul a scăzut la 33% în 2021, pe măsură ce tot mai multe întâlniri au loc prin intermediul soluţiilor audio şi video online.

Gartner afirmă că această trecere de la întâlniri faţă-în-faţă la cele online va continua. Până în 2024, procentul primului tip de întâlniri va scădea la 25%, această scădere fiind alimentată de munca de la distanţă şi schimbarea demografiei forţei de muncă. Pe măsură ce multe firme adoptă pe termen lung un model de lucru hibrid, şi achiziţionează instrumente de colaborare tot mai sofisticate, tehnologiile bazate pe cloud de productivitate personală şi de echipă vor ajunge să formeze esenţa unor noi hub-uri de muncă ce vor satisface cerinţele tot mai multor categorii de angajaţi.

„Soluţiile de întâlniri bazate pe cloud şi platformele de servicii de conţinut pot sprijini această mutare prin oferte sau integrări cu alte tehnologii, cum ar fi whiteboard-uri virtuale, rich chat şi tehnologii sofisticate de înregistrare şi transcriere,” notează autorii studiului.