Big Data&Analytics, Data Center — September 6, 2021 at 10:15 am

Recuperarea datelor în caz de dezastru, în cinci pași

by

Companiile produc și folosesc din ce în ce mai multe date, protejarea acestora fiind esențială pentru business și reputație. Orice companie este expusă defecțiunilor, atacurilor cibernetice sau unor evenimente ca incendii, inundații sau cutremure. Pentru diminuarea daunelor este esențială colaborarea cu firme specializate în soluții de Disaster Recovery. GTS Telecom  este unul dintre cei mai experimentați furnizori din domeniu, motiv pentru care i-am rugat să ne explice pașii necesari pentru recuperarea rapidă a datelor și conexiunii.

Businessman pressing recovery on virtual screen. Internet and networking conceptSoluția GTS Disaster Recovery as a Service permite restaurarea sistemelor, infrastructurii esențiale, datelor critice și reluarea activității după dezastre naturale, breșe de securitate sau erori umane. Scenariile pentru replicarea datelor sunt adaptate reglementărilor fiecărei industrii, și includ replicarea serverelor fizice sau virtuale către cloud, ale unui cloud privat către cloudul public sau combinații între acestea. Unul dintre beneficiile importante pentru companii este acela că o astfel de soluție de Disaster Recovery nu implică investiții în software și hardware, fiind accesibilă în sistem de plată lunară. Asigurarea tehnologiei, gestionarea și actualizarea platformei sunt realizate de furnizorul de servicii IT&C.

1. Locația Disaster Recovery

Datele, aplicațiile și serverele vor fi replicate într-unul din cele două centre de date securizate ale GTS Telecom, capabile să răspundă oricărei amenințări. Companiile trebuie să stabilească un sediu Disaster Recovery, respectiv locul în care sunt comutate datele. Acesta va fi ales în funcție de amplasamentul punctelor de lucru și cerințele pentru replicare.

2. Ce dorim să protejăm?

Al doilea pas este reprezentat de stabilirea elementelor specifice care trebuie protejate. Pentru soluții adecvate va fi nevoie și de o analiză a utilizatorilor sau beneficiarilor sistemelor. De obicei se aleg cu prioritate datele și aplicațiile critice.

3. Accesarea datelor în urma unui incident

În eventualitatea unui incident este important să se cunoască modul în care pot fi accesate serviciile de comunicații în vederea obținerii datelor. De exemplu, dacă serverele sunt în același sediu cu utilizatorii, afectarea acestei locații presupune identificarea unor soluții de lucru alternative.

Accesul la date depinde și de posibilitatea companiei de a anunța imediat că a avut loc un incident. Dacă utilizatorii pot fi anunțați rapid, aceștia vor putea accesa datele de care au nevoie printr-o conexiune alternativă de tip VPN (rețea virtuală privată), preconfigurată în acest scop. Chiar și în situațiile când nu se poate comunica cu utilizatorii, dacă aceștia nu sunt cunoscuți sau serviciul este public, accesul la date se poate restabili aproape instantaneu, prin diferite metode.

4. Alegerea soluției de replicare

În funcție de volumul de date care riscă să fie pierdute într-o situație neprevazută, se alege soluția potrivită de replicare. În procesul de recuperare a datelor sunt urmărite două obiective: reluarea activității cât mai rapid și recuperarea unui volum cât mai mare de date. Companiile specializate pot oferi acces inclusiv la soluții ce asigură zero date pierdute.

5. Implementarea

Ultimul pas este implementarea. Anterior, însă, trebuie stabilite procedurile de comutare, respectiv în ce condiții se ia o decizie în acest sens, a trecerii la utilizarea datelor din locația Disaster Recovery. Pentru un plus de siguranță, GTS Telecom recomandă teste periodice de comutare.

GTS Telecom oferă o gamă completă de servicii de securitate care include Firewall as Service (FWaaS), Backup as a Service, GTS Anti DDoS, Managed Network Security, produse anti malware și soluții integrate de securitate (supraveghere video, control acces, detecție și alarmare la efracție și incendiu).

Pentru mai multe informații, contactați echipa de vânzări GTS Telecom la sales@gts.ro.