Analiza — September 21, 2021 at 11:35 am

Creştere de 11% a vânzărilor smartphone în trimestrul doi

by

Conform ultimei analize de piaţă publicată de Gartner, Market share: PCs, ultramobiles and mobile phones, all countries, 2Q21 update, în trimestrul doi al anului 2021 s-au vândut la nivel global aproape 329 milioane telefoane inteligente, ceea ce reprezintă o creştere anuală de aproape 11%.

SmartphonesCreşterea a apărut în ciuda deficienţelor din lanţurile de aprovizionare cu componente electronice. Astfel de deficienţe au inclus închiderea de fabrici de producţie din India şi Vietnam din pricina celui de-al doilea val Covid 19, dar şi închiderea multor afaceri de retail şi intensificarea unor restricţii asupra livărilor de comenzi online.

Studiul arată însă că regiunile cu o rată mai bună de penetrare a conectivităţii 5G au cunoscut o cerere puternică pentru telefoane inteligente 5G şi au constituit motoare de creştere pentru furnizorii de dispozitive, cel mai mare beneficiar în acest sens fiind Samsung. Firma sud-coreeană şi-a extins, de fapt, producţia de telefoane 5G în trimestrul doi, la preţuri de nivel entry şi mediu, pentru a acoperi oportunităţile de creştere pe toate segmentele 5G.
Samsung a livrat peste 57 milioane unităţi în trimestrul doi, o creştere de peste 18% faţă de anul anterior, ceea ce a adus firmei o cotă de piaţă globală de peste 17,5%. Cu toate astea, în ciuda menţinerii poziţiei de top în cadrul primilor cinci furnizori mondiali de telefoane inteligente, creşterea anuală a companiei a fost încetinită din pricina problemelor cu lanţurile de aprovizionare şi a întreruperilor de producţie.

Vendorul chinez Xiaomi a reuşit să depăşească Apple în trimestrul doi, cu peste 51 milioane unităţi vândute, ceea ce a dus firma la o cotă de piaţă de 15,5% şi la locul doi în top, pentru prima dată în istorie, în vreme ce Apple a obţinut o cotă de piaţă de 15%.

În timpul trimestrului doi, Xiaomi a înregistrat o creştere a vânzărilor de peste 80%, atribuită de Gartner unei prezenţe online mai solide a firmei şi expansiunii rapide pe pieţe dincolo de Asia-Pacific, alimentate de investiţii în canale de retail şi parteneriatelor încheiate cu furnizorii de servicii de comunicaţii.

Apple a înregistrat livrări de circa 49 milioane dispozitive în trimestrul doi, ceea ce i-a asigurat un loc în faţa furnizorilor Oppo şi Vivo, cu un plus de 16 milioane unităţi. Cei doi furnizori chinezi de telefoane inteligente au cunoscut creşteri de 42%, respectiv 41% în trimestrul doi. Gartner afirmă că creşterea Oppo a fost alimentată de telefoanele din gama mijlocie, lărgirea reţelei de distribuţie şi campaniilor solide de marketing din Europa de Vest. În acelaşi timp, Vivo a continuat să-şi extindă prezenţa dincolo de Asia-Pacific, începând să se axeze pe Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

Vendorii aflaţi mai jos de primii cinci din top au strâns împreună aproape 105 milioane unităţi vândute în cursul trimestrului şi o cotă de piaţă de 31%, dar care e mai mică cu aproape 12% faţă de trimestrul doi din 2020.