Analiza, Financiar-Bancar — October 31, 2021 at 12:56 pm

Noua eră a plăților

by

Tendințele accelerate de pandemie au schimbat modurile în care clienții cumpără bunuri. Pe măsură ce ne apropiem de 2022, experții din industrie examinează tendințele care au început în ultimii doi ani. Pentru serviciile financiare, una dintre schimbără a fost în jurul plăților.

Contactless smartphone paymentPlățile treceau deja la digital înainte de începerea pandemiei. Ceea ce nu s-a schimbat este că plata digitală este peste tot, iar mulți consumatori folosesc plățile digitale în mod regulat.

Ceea ce s-a schimbat este că adoptarea a crescut în toate categoriile demografice. Potrivit datelor McKinsey, peste 80% dintre clienți folosesc acum plățile digitale de un fel. Pentru cei din grupa de vârstă 35-54 de ani, cea mai frecventă utilizare a plăților digitale este pentru plățile online, în timp ce generațiile mai tinere folosesc telefoanele mobile în magazin, în aplicații și pentru plăți peer-to-peer.

Deși această tehnologie nu este nouă, peisajul se schimbă, iar diferite mărci și tendințe devin dependente de digital.

Portofelul digital

Liniile directoare privind distanțarea socială și alte schimbări legate de pandemie au dus la o scădere generală a numărului de clienți care își folosesc telefoanele pentru a plăti. Acum că companiile au relaxat restricțiile, utilizarea portofelelor digitale a crescut. În timp ce mulți clienți nu s-ar gândi niciodată să-și părăsească casele fără portofelele fizice, numărul clienților care se bazează pe portofelele digitale a crescut acum la 12%.

Acest număr se dublează atunci când clienții știu că locul în care merg acceptă plata din portofelele digitale. Aproximativ jumătate dintre clienții care folosesc un portofel digital vor folosi doar un portofel digital, nu unul fizic.

Înțelepciunea convențională a susținut cândva că cei care folosesc portofelele digitale ar folosi doar cardul de sus în portofelele lor. Nu mai este cazul.

Puteți fi al doilea card din portofel și, dacă aveți o propunere de valoare convingătoare pentru anumite cazuri de utilizare, veți obține o utilizare considerabilă. Cercetările McKinsey arată că acest spațiu este încă dominat de PayPal și Apple Pay, dar și alte servicii sunt în creștere.

Rolul criptomonedelor în plățile digitale
O altă schimbare în peisajul plăților digitale au fost activele digitale, în special criptomoneda. În cercetarea McKinsey, ponderea populației care deținea active digitale a fost de aproximativ 6% atât în 2019, cât și în 2020. Dar în 2021, acest număr a crescut la 20%.
Acest lucru este determinat de accesibilitate și, evident, de multă publicitate în jurul acesteia. Unul din 5 consumatori sunt implicați pe această piață.
Cei care investesc în criptomonede fac mișcări puternice. 40% dintre cei care dețin active digitale au mai mult de 5% din totalul activelor pe piață. Este suficient pentru a face mai multe instituții financiare consacrate să ia seamă.
Acum băncile tradiționale se îndreaptă încet în spațiul activelor digitale. Chiar și Rezerva Federală se gândește să creeze o monedă digitală a băncii centrale.
Indiferent dacă clienții folosesc metode tradiționale de plată prin portofele digitale sau o monedă complet nouă, mișcarea digitală modelează schimbări în serviciile financiare.