NEWS — January 20, 2022 at 11:58 am

Cele mai cumpărate categorii de produse prin credit în 2021

by

credex-infografic-Top-categorii produse-prin-credit-2021-PARTEA-1Credex IFN, instituție financiară nebancară, a realizat un top al categoriilor de produse achiziționate prin credit de bunuri de consum, pe parcursul anului 2021, la nivel național, din rețeaua magazinelor Altex, Media Galaxy și Mobexpert. Valoarea totală a creditelor pentru bunuri de consum în 2021 a fost de peste 161 milioane de lei, în creștere cu 64% față de 2020. La mijlocul anului 2021, Credex IFN a devenit principalul finanțator de credite pentru clienții retailerilor menționați anterior.  

Anul trecut, cea mai cumpărată categorie de produse, prin credit, a fost reprezentată de cea a telefoanelor mobile, cu peste 56 milioane de lei finanțare. Apoi, televizoarele și laptopurile au fost în topul listei de cumpărături, în rate, pentru români. Acestea au fost urmate de alte categorii precum mașini de spălat rufe și vase, aparate frigorifice și electrocasnice mari de gătit (cuptoare, plite etc). Categoria mobilier ocupă și ea un loc important în clasement, situându-se pe locul al 7-lea, înaintea expresoarelor de cafea, aparate de aer condiționat sau centrale termice.

 „Acest clasement reflectă preferințele românilor în ceea ce privește cumpărăturile de produse electro-IT și mobilier. Rezultatele topului ne arată că românii sunt interesați de tehnologie și că investesc în cele mai noi modele de telefoane, TV-uri Smart sau mobilier nou pentru confortul locuinței. Achiziția de produse prin credit rămâne o opțiune pentru mulți dintre clienții din retail”, declară Traian Baicu, Director General Credex IFN.

Din totalul cumpărăturilor, prin credit, 91% au fost realizate în magazinele fizice din țară iar 9% online, prin Aplicația Mobilă sau site-ul Credex. Luna noiembrie 2021, marcată de Black Friday, a fost luna cu cele mai mari achiziții în mediul online, de 26%.

Perioada medie de creditare este de 22 luni iar valoarea creditului mediu de 3.100 lei. În ceea ce privește profilul clienților, atât bărbații cât și femeile au fost interesați de produsele electro-IT, respectiv 52% bărbați și 48% femei. Vârsta medie a clientului care a accesat un credit pentru bunuri de consum este de 39 ani.

Cel mai scump produs achiziționat prin credit a fost un TV Samsung în valoare de 14.500 lei iar cel mai ieftin un telefon de 350 lei.
Instituțiile financar nebancare (IFN-urile) sunt o alternativă la serviciile bancare tradiționale pentru că oferă un proces de finanțare simplificat, digitalizat și rapid. Topul a fost realizat luând în considerare valoarea produselor achiziționate în 2021, pentru toate contracte încheiate la nivel național, în toate magazinele Altex, Media Galaxy și Mobexpert.