Analiza — February 1, 2022 at 9:26 am

Transformarea digitală şi învăţarea din eşecuri

by

Citrix, un nume vechi, de rezonanţă, în universul IT, a realizat la finele anului trecut un studiu în care cei mai mulţi respondenţi, lideri IT, au căzut de acord că proiectele de transformare digitală (DX) eşuate nu reprezintă un capăt de drum. Circa 77% din respondenţii la studiul realizat la nivel global văd proiectele DX eşuate ca fiind de mare ajutor pentru tentativele viitoare de realizare de astfel de proiecte.

Concept of digitization of business processes and modern technology. Digital transformation.Aproape jumătate (43% mai exact) din managerii proiectelor de transformare digitală eşuate declară că au învăţat din experienţele anterioare şi acum înţeleg mai bine cum să folosească cunoştinţele acumulate la proiecte viitoare, în vreme ce aproape o treime dintre ei spun că proiectele eşuate i-au ajutat să identifice noi cerinţe şi zone de interes de afaceri.

Conform respondenţilor, motivele eşecurilor sunt diverse. Cel mai comune cauze înclud depăşirea bugetelor alocate (31%), lipsa de flexibilitate în privinţa satisfacerii cerinţelor de afaceri (37%) şi neîmplinirea aşteptărilor (35%). Mergând mai profund în descoperirea gradului de răspândire a eşecurilor proiectelor DX, Citrix a aflat că jumătate din proiecte au fost oprite înainte de finalizare, în vreme ce 41% dintre cei care au lucrat la un singur proiect major au declarat că acesta n-a funcţionat conform planificării, dar că în cele din urmă a fost o reuşită.

„Este clar bine de înţeles că în vreme ce majoritatea factorilor de decizie IT a lucrat în trecut la cel puţin un proiect eşuat de transformare digitală, mulţi dintre ei recunosc acum că experienţa acumulată are o mare valoare personală pentru ei şi reprezintă o oportunitate semnificativă pentru carierele lor”, scriu autorii raportului. „Chiar dacă nimănui nu-i place să fie asociat cu un eşece, e benefic de ştiut că liderii IT recunosc învăţămintele pe care le pot trage din proiecte anterioare care n-au mers conform planificării. Factorii de decizie ai afacerilor trebuie să continue să internalizeze astfel de experienţe, având încredere în abilităţile proprii şi în tehnologia disponibilă azi pentru a se angaja în noi proiecte în beneficiul organizaţiilor din care fac parte”.