Studii — February 25, 2022 at 9:27 am

99% dintre companiile românești aflate în Top 1000 sunt prezente în mediul online

by

Peste 99% dintre companiile românești aflate în Top 1000 după cifra de afaceri din anul 2020 sunt prezente sub o anumită formă în mediul online, conform unui studiu realizat de agenția de marketing digital Klain.

Această statistică impresionantă semnalează creșterea importanței prezenței în online din ultimii ani și accelerarea sa în contextul pandemiei de COVID-19. Mai mult decât atât, ea vine să confirme atât importanța menținerii unei activități în afara zonei offline, cât și existența unei oportunități de creștere pentru companiile mici și medii în acest mediu.

Valentin_BolboacaValentin Bolboacă, managerul agenției de digital marketing KLAIN, explică obiectivele studiului realizat și observațiile care pot fi extrase din acesta: „Datele rezultate în urma acestei analize au fost surprinzătoare. Inițial, am pornit de la premisa că businessurile din top 1000 nu pun mare accent pe online, având în vedere că multe dintre ele dezvoltă relații de business și încheie tranzacții la nivel offline. La finalul realizării acestei analize, când am ajuns la concluzia că aproape toate sunt prezente în acest mediu, am obținut o imagine reală asupra accelerării tranziției spre zona digitală și a importanței comunicării în acest spațiu, nu doar pentru companiile mari, ci și pentru afacerile mici și medii. Pentru a avea șansa să supraviețuiască într-o piață dominată de multinaționale, cele din urmă trebuie să investească inteligent în digital.”

Astfel, din totalul de 1000 de businessuri analizate, 992 sunt prezente într-o formă sau alta în mediul online. Forma prevalentă de activitate este reprezentată de campaniile de PR, 91,7% dintre companii desfășurând astfel de acțiuni în spațiul digital.

A doua formă a digitalizării implementată de către cele mai importante companii din România este website-ul, 91,6% dintre ele alegând acest canal de comunicare. Site-ul reprezintă o „carte de vizită online”, fiind cel mai eficient mod de stabilire a prezenței în acest mediu. Chiar dacă 91,6% dintre primele 1000 de companii dețin un website, doar 82,2% dintre acestea și-au optimizat site-ul pentru mobile. Având în vedere predilecția utilizatorilor, cât și a motoarelor de căutare pentru mobile, procentul relevă discrepanța dintre existența unui website și utilizarea sa eficientă.

O altă platformă online folosită de companiile din top 1000 este Social Media. Astfel, 87,9% dintre ele dețin o pagină de Facebook. Cu toate acestea, se remarcă o diferență între deținerea unei pagini și întreținerea unei comunicări constante, doar 70,5% dintre companii fiind active în prezent pe canalul lor. Firmele din top 1000 nu utilizează doar Facebook-ul ca instrument de comunicare, ci și LinkedIn. Astfel, 73,9% dintre acestea dețin o pagină de business pe această platformă.

statistici_online_KLAINStudiul realizat de Klain relevă o accelerare puternică a tranziției primelor 1000 de companii din România ca cifră de afaceri spre mediul digital. Chiar dacă vânzările încheiate de acestea nu sunt întotdeauna dependente de prezența lor în online, ele aleg acum să facă pasul spre digitalizare.

În condițiile de față, pentru businessurile mici și medii existența în online devine o necesitate, iar oportunitatea lor de a se remarca în acest spațiu rămâne o posibilitate reală. Chiar dacă companiile mari sunt prezente în online, nu toate desfășoară o comunicare activă bazată pe o strategie inteligentă. Tocmai această dihotomie dintre prezență și activitate poate reprezenta cheia succesului pentru un business în dezvoltare.

Analiza a fost realizată în luna ianuarie 2022 cu scopul de a vedea cât de mult companiile mari din România pun accentul pe prezența lor online (site și social media) , dar și pe prezența lor în site-urile de business și de specialitate.

Compania KLAIN este o agenție de digital marketing ce oferă servicii complete de comunicare și promovare online încă din anul 2007. Focusul agenției este de a ajuta companiile să genereze profit din prezența lor în mediul online, printr-un proces clar definit, folosind instrumente specifice de măsurare a rezultatelor obținute din acțiunile pe care le realizează.