Business — April 28, 2022 at 1:31 pm

Spotawheel strânge finanțare pentru a fi platforma auto nr. 1 în Europa Centrală și de Est

by

Spotawheel, platforma digitală de mașini rulate din Europa Centrală și de Est (ECE) care se numără printre companiile cu cea mai rapidă creștere din Europa, a obținut recent o finanțare de 100 de milioane de euro în capitaluri și garanții cu active.

VentureFriends a condus runda de capitaluri, cu participații ale Adevinta Ventures, UNIQA Ventures, Rockaway Ventures, Velocity Partners, FJ Labs, Collective Spark, Endeavor Catalyst și ale altor investitori importanți. Runda de garanții cu active a fost condusă de un fond de credit de 3,5 milioane de euro din Regatul Unit, alături de investitori instituționali. Fondul de credit a subscris și la runda de capitaluri.

SpotawheelSpotawheel este pe cale să revoluționeze piața de mașini rulate din Europa Centrală și de Est în valoare de 100 de miliarde de euro, oferind un mod simplu, comod și rapid de a cumpăra o maşină rulată de încredere, dintr-o largă varietate. Compania a ajuns pe poziții de top în Polonia și Grecia și a lansat acum a treia piață de consum, în România.

În paralel, Spotawheel introduce noi oferte online pentru consumatori în decursul următoarelor trimestre, scalând rapid echipa sa de proiectare și fintech. Compania este pe cale să atingă venituri de 200 de milioane de euro până la finalul anului, pe aceste trei piețe, cu un obiectiv de încă șase piețe începând din 2023.

„Este uimitor să accelerăm parcursul nostru de transformare digitală a peisajului mașinilor rulate din ECE, susținuți de clienții, personalul și finanțatorii noștri. Ne dorim să le oferim clienților noștri cea mai mare varietate de mașini excelente, precum și cele mai bune opțiuni pentru a fi proprietari sau doar pentru a le conduce. Produsele fintech aflate în dezvoltare, cum ar fi oferta noastră de abonamente pentru mașini rulate, urmează această logică, permiţând mai multă flexibilitate pentru ca oricine să poată conduce mașini excelente și sigure”, a declarat Charis Arvanitis, fondator și CEO al Spotawheel.

Spotawheel preconizează o creștere cu de cinci ori a varietății de vehicule de calitate în acest an, cu ajutorul capacităților algoritmice brevetate, continuând să extindă capacitatea de pregătire internă până la 50.000 de mașini pe an. Compania preconizează că va angaja peste 700 de persoane în următoarele 12 luni, crescând operațiunile din Germania și punând bazele unor noi echipe în Europa de Vest.

Spotawheel se concentrează pe transparență, reproiectând întregul proces de vânzare și cumpărare a mașinilor rulate. Avantajul concurențial major al companiei este motorul de aprovizionare, care îmbină tehnologii precum Big Data și ML cu ingeniozitatea umană. Spotawheel este în postura în care poate preconiza cererea, aprovizionarea, tendințele pieței și valorile corecte ale automobilelor cu o precizie și scalare remarcabile. Compania respectă deplin noul model de business digital din industria auto, peste 60% dintre clienții Spotawheel alegând achiziția online fără contact. Spre deosebire de actorii tradiționali, Spotawheel asigură soluții semnificative pentru dificultățile de zi cu zi ale clienților, oferind raport tehnic scris cu peste 200 de puncte, până la 5 ani garanție și o politică de rambursare a banilor în termen de 14 zile, pe lângă livrare la nivel național.

„Suntem foarte entuziasmați să susținem în continuare Spotawheel în misiunea sa de a se extinde la nivel internațional, îmbunătățind aprovizionarea sa bazată pe date la nivel european. Echipa lucrează necontenit pentru a îmbunătăți experiența clienților într-o piață problematică la nivel structural, iar determinarea lor de a îmbunătăți operațiunile și oferta de produse este fără egal”, a declarat George Dimopoulos, partener la VentureFriends.